Millennialsi lubią format wideo i chętnie udostępniają dane reklamodawcom

Autor: PAP 16 września 2017 08:54

Raport Consumer Technology Association (CTA) ustalił, że w grupie tzw. millennialsów dominują odbiorcy formatu wideo. Preferują oni jednak materiały wcześniej nagrane niż te emitowane na żywo. Millennialsi również chętnie udostępniają swoje dane reklamodawcom.

Odbiorcy mediów w wieku pomiędzy 18-34 spędzają 55 proc. swojego czasu na oglądaniu materiałów wideo nagranych przed emisją, a jedynie 45 proc. na odbiorze nagrań nadawanych na żywo. Dane te odwracają się w grupie wiekowej użytkowników, którzy przekroczyli 35. rok życia: poświęcają oni 66 proc. swojego czasu na oglądanie telewizji na żywo i 35 proc. na uprzednio przygotowane materiały wideo.

Ostatnia wzmiankowana kategoria programów według CTA jest coraz bardziej niekorzystnym rozwiązaniem dla reklamodawców. Według przeprowadzonych badań, jedynie 38 proc. odbiorców treści wideo obejrzy reklamę w całości, jeśli nie jest to od nich w żaden sposób wymagane. 57 proc. widzów całkowicie ignoruje reklamy, zwłaszcza w sytuacji przymusu, natomiast dwie trzecie odbiorców skłonnych jest wcisnąć przycisk "pomiń" tak szybko, jak to możliwe podczas odtwarzania wideo.

Według raportu CTA, młodzi odbiorcy chętniej dzielą się swoimi danymi z reklamodawcami, pod warunkiem że oznacza to dla nich dostarczanie bardziej adekwatnych treści. 67 proc. dobrowolnie zgadza się na udostepnienie informacji o swoich nawykach konsumpcyjnych względem materiałów w internecie, 64 proc. natomiast życzy sobie, by preferencje tego rodzaju były uwzględniane przy wysyłaniu przeznaczonych dla nich komunikatów reklamowych.

"Millennialsi zdecydowanie przewodzą odbiorcom treści wideo w systemie strumieniowania. Oglądają je kiedy i jak chcą, coraz częściej z wykorzystaniem rekomendacji dostarczanych przez algorytmy sztucznej inteligencji" - powiedział Steve Koenig, dyrektor badań rynkowych w CTA. "Wpływ sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i powszechnego wykorzystania internetu znacznie modyfikuje sposób, w jaki odbiorcy docierają do nowych treści i zmienia nawyki konsumpcyjne każdego pokolenia" - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10690

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane