PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Mintel na FRSiH: Trend prozdrowotny jest jednym z najsilniejszych

Autor: portalspozywczy.pl 22 października 2016 22:30

Obecnie bardzo silnym trendem jest trend prozdrowotny. Z naszych badań wynika, że 6 na 10 konsumentów w Polsce unika produktów bogatych w tłuszcze, sól, cukier lub redukuje je w diecie. 12 proc. konsumentów w Polsce deklaruje, że unika glutenu – mówiła Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel w trakcie debaty „Handel odpowiada na trendy: patriotyzm zakupowy, zdrowa żywność, convenience” podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

- Udział produktów pozycjonowanych jako wolnych od glutenu oraz od laktozy cały czas rośnie. W ten segment starają się wchodzić również marki masowe. Zwiększa się także rola trendu diety bez zbóż. Rośnie też liczba konsumentów, którzy są ostrożni, jeśli chodzi o konsumpcję nabiału, chociaż jest to niszowy kierunek. 13 proc. Polaków mówi o tym, że sięga po mleko bez laktozy lub mleko ze zredukowaną ilością laktozy. Soja była pierwszą alternatywą, teraz wariantów jest więcej np. mleko owsiane, kokosowe, ryżowe – mówiła Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

- 34 proc. Polaków ogranicza spożywanie czerwonego mięsa w diecie. 18 proc. Polaków je więcej produktów wegetariańskich w diecie, np. burgery sojowe czy różne odpowiedniki mięsne. 39 proc. Polaków ogranicza mięso lub unika go ze względów zdrowotnych – opowiadała Honorata Jarocka.

Podkreśliła, że rośnie liczba nowości pozycjonowanych jako wegetariańskie i wegańskie. Z 7 proc. w 2010 r. do 11 proc. w 2016 rok wzrosła liczba takich produktów. Np. firma Balcerzak produkuje parówki bezmięsne, informując na opakowaniu, że smakują tak samo jak mięsne. Na rynku niemieckim marka Hochland wprowadziła wiele wariantów serów – jako zamienniki mięsa, np. pasta serowa, gotowa kanapka z serem w środku.

- Powstają nawet alternatywy dla jajek, np. zamiennik jajek - produkt z Wielkiej Brytanii, sprzedawany jest w opakowaniu przypominającym opakowanie jajek. W środku jest saszetka z proszkiem. Innym trendem jest poszukiwanie nowych źródeł białka np. z alg morskich czy z owadów, np. mąka ze świerszczy – tłumaczyła.

Dodała, że obecnie bardzo modnym dodatkiem są tzw. superskładniki. Jednym z takich produktów jest lucuma – owoc z Peru, naturalnie słodki, o niskim indeksie glikemicznym. Sproszkowana wersja lucumy może być wykorzystywana jako słodzik. Lucuma idealnie wpisuje się w trend poszukiwania przez konsumentów naturalnych dodatków i substancji słodzących.

– Modne stają się również mikroalgi – chlorella, spirulina oraz euglena, ale dużą barierą może być jeszcze akceptowalność przez polskich konsumentów. Polski przykład to batoniki Purella Food z chlorellą. Ludzie zwracają uwagę również na proteiny z grochu, np. majonez bezjajeczny, który bazuje na proteinach z grochu, kurkumę, oraz super ziarna, np. pestki z dyni oraz nasiona chia. Szerszym trendem są produkty „wolne od”, czyli wolne od konserwantów, sztucznych barwników, glutenu, laktozy, soli czy cukru – tłumaczyła Honorata Jarocka.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA