Młodsi konsumenci są gotowi płacić więcej za produkty w opakowaniach ekologicznych

Autor: dlahandlu.pl 22 stycznia 2015 13:34

Raport firmy Stora Enso pokazuje, że przedstawiciele pokolenia milenium cenią środowisko naturalne i są skłonni więcej zapłacić za produkty sprzedawane w opakowaniach ekologicznych. Wpływ zasad ekorozwoju na handel detaliczny będzie rosnąć wraz ze wzrostem znaczenia generacji milenium wśród konsumentów.

59 proc. przedstawicieli pokolenia milenium, czyli osób urodzonych w latach 1980-2000, uważa ekologiczne opakowanie za istotne w całym łańcuchu wartości i oczekuje proekologicznych działań i produktów. - Dla detalistów i właścicieli marek to wyzwanie, a zarazem szansa zwiększenia sprzedaży - mówi Tomasz Żebrowski, wiceprezes Corrugated Central Europe.

4 na 5 tych młodych konsumentów uznaje opakowanie za istotne podczas podejmowania decyzji zakupowych, a 85 proc. uważa materiał opakowaniowy za element wizerunku marki. Tego samego zdania jest tylko 71 proc. osób z innych pokoleń.
Opakowania ekologiczne mogą otworzyć przed sprzedawcami detalicznymi i właścicielami marek możliwości zwiększenia sprzedaży i podniesienia marży, jeśli ich potencjał zostanie w pełni wykorzystany. Wzrost sprzedaży netto na poziomie 2-4% i marża EBIT wyższa o 1,0-2,5 punktu procentowego w określonych obszarach powinny zachęcić przedsiębiorstwa z tego sektora do rozważenia potencjału opakowań opartych na surowcach odnawialnych.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11837

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane