REKLAMA
REKLAMA

Mniejsze obroty hipermarketów to efekt spadku satysfakcji klientów

www.portalspozywczy.pl 24 listopada 2015 13:53

Spadki obrotów w hipermarketach wynikają ze spadającej satysfakcji klientów, a ta z kolei z braku wyróżników, czy akcji wizerunkowej. Jednak malejąca sprzedaż nie oznacza końca tego formatu. Hipermarkety nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa – uważa Marcin Dobek, wiceprezes ABR Sesta

REKLAMA

Marcin Dobek przypomina, że hipermarkety są w Polsce od 20 lat, a w Europie od 50 lat i przez te lata koncept się sprawdzał. Dodatkowo cały czas są otwierane nowe placówki, choć w wolniejszym tempie niż kiedyś.

- Nie można zapomnieć, że kanał ten w Europie reprezentuje ponad 20 proc. obrotów (podobnie w Polsce) i za 10 lat na pewno będzie istniał – mówi. Jego zdaniem, powrót na ścieżkę wzrostu wymaga wielu zmian, głównie w zakresie zwiększenia satysfakcji klientów z zakupów. - Klient musi się w sklepie czuć dobrze. Należy zwrócić uwagę, że format dużych sklepów cały czas się sprawdza w przypadku innych sektorów, np. w sklepach sportowych (Decathlon), czy budowlanych (Leroy Merlin,  Castorama, itp.). Spadki dotyczą jednak hipermarketów – zauważa Marcin Dobek.

Zastanawia się, z czego wynikają spadki obrotów w hipermarketach. - Hipermarkety przestały się wyróżniać, ceny są podobne jak w innych formatach, co prawda jest większy wybór produktów , ale przecież dyskonty i supermarkety bardzo poszerzyły asortyment. Klienci przerzucili się na dyskonty, supermarkety, jak również na sklepy internetowe - tłumaczy.

Jednym słowem, mniejsze obroty to efekt spadku satysfakcji klientów. W odpowiedzi na tę sytuację sieci skupiły się na szukaniu efektywności kosztów. To nie tylko nie pomogło, ale wręcz pogorszyło sytuację.

- W hipermarketach drastycznie spadła liczba pracowników na halę. Rozpoczęła się spirala cięcia kosztów, która nie gwarantuje powrotu klienta do sklepów. Należy też zwrócić uwagę że w przeciwieństwie do innych formatów żadna z sieci hipermarketów nie przeprowadziła w Polsce akcji wizerunkowej, a takie odbywały się zarówno w dyskontach jak i sklepach budowlanych – zauważa wiceprezes ABR Sesta.

Mimo to, hipermarkety mają wciąż szansę zadbać o lepszą przyszłość. - Na pewno nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa. Jednak muszą więcej analizować zachowania konsumentów i inwestować w podniesienie poziomu satysfakcji klientów – podkreśla.

Więcej: Portalspozywczy.pl


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11549

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA