PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Multiformatowość sieci to przyszłość polskiego handlu

Autor: dlahandlu.pl 18 listopada 2010 13:24

Multiformatowość sieci to przyszłość polskiego handlu

Polska jest najgęstszym rynkiem jeśli chodzi o sieć sprzedaży. Jest to rynek rozdrobniony i bardzo wymagający. W najbliśzych latach zderzą się nim dwa elementy - elastyczność oraz skala. Wzrosną skutki rynkowe rozwijania się dużych przedsięwzięć oraz konieczność szybkiego dostosowania się do wymagań rynku - powiedział Andrzej Faliński, podczas III Forum Rynku Spożywczego.

- Przyszłością najbliższych 5 lat będzie multiformatowość - czyli to co prowadzi obecnie Emperia, Carrefour, czy Tesco. Handel wchodzi w fazę nasycenia rynku sprzedaży sieciowej. Sklepów niezależnych będzie coraz mniej, ale liczba sklepów z mniejszymi powierzchniami zacznie rosnąć. Zaczną się rozwijać różne formy sieciowania sklepów w różnych formatach - prognozuje Andrzej Faliński.

Duże koncerny będą musiały podjąć koniecznośc różnicowania strategii dla różnych formatów: dyskontowanie cen, bazowy trzon sprzedaży, przy jednoczesnym rozwijaniu sprzedazy delikatesowej specjalistycznej. Przyszłością sieci będzie godzenie ze sobą różnych starategii i form handlu spożywczego, a także różnicowania form sprzedaży. Zdaniem Andrzeja Falińskiego będziemy świadkami powstawania ogromnych organizmów z kilkoma tysiącami podmiotów zrzeszonych: własnych lub franczyzowych. Nastąpi integracja pionowa: produkcji, hurtu i detalu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11109

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane