Na ekspansji sieci handlowych mogą skorzystać firmy produkujące marki własne

Autor: Rzeczpospolita 4 stycznia 2013 09:35

Zdaniem Moniki Kalwasińskiej, analityka Domu Maklerskiego PKO BP, branża spożywcza zmierzy się w tym roku z wysokimi cenami surowców rolnych oraz ograniczeniem siły nabywczej polskich konsumentów na skutek słabnącego wzrostu gospodarczego. Jak ocenia, szanse na wprowadzenie podwyżek w pełni rekompensujących rosnące koszty produkcji są niewielkie - czytamy w Rzeczpospolitej.

Jak podaje „Rz", presję na ceny wywierają sieci handlowe mające coraz silniejszą pozycję rynkową. Przykładem są dyskonty, na które w 2012 r. przypadało 17 proc. sprzedaży produktów spożywczych, a w 2013 r. ich udział może przekroczyć 19,5 proc. Zdaniem ekspertów, w kolejnych latach będziemy obserwować przechodzenie konsumentów z kanału tradycyjnego, czyli małych sklepów spożywczych, do sieci handlowych, głównie dyskontów.

Eksperci uważają, że na ekspansji sieci handlowych mogą skorzystać firmy produkujące marki własne. PMR szacuje, że ubiegłym roku wydatki na nie urosły w Polsce o niemal 19 proc., do 33,8 mld zł - czytamy w „Rz".

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane