PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Na ekspansji sieci handlowych mogą skorzystać firmy produkujące marki własne

Autor: Rzeczpospolita 4 stycznia 2013 09:35

Zdaniem Moniki Kalwasińskiej, analityka Domu Maklerskiego PKO BP, branża spożywcza zmierzy się w tym roku z wysokimi cenami surowców rolnych oraz ograniczeniem siły nabywczej polskich konsumentów na skutek słabnącego wzrostu gospodarczego. Jak ocenia, szanse na wprowadzenie podwyżek w pełni rekompensujących rosnące koszty produkcji są niewielkie - czytamy w Rzeczpospolitej.

REKLAMA
Jak podaje „Rz", presję na ceny wywierają sieci handlowe mające coraz silniejszą pozycję rynkową. Przykładem są dyskonty, na które w 2012 r. przypadało 17 proc. sprzedaży produktów spożywczych, a w 2013 r. ich udział może przekroczyć 19,5 proc. Zdaniem ekspertów, w kolejnych latach będziemy obserwować przechodzenie konsumentów z kanału tradycyjnego, czyli małych sklepów spożywczych, do sieci handlowych, głównie dyskontów.

Eksperci uważają, że na ekspansji sieci handlowych mogą skorzystać firmy produkujące marki własne. PMR szacuje, że ubiegłym roku wydatki na nie urosły w Polsce o niemal 19 proc., do 33,8 mld zł - czytamy w „Rz".

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16108

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA