REKLAMA
REKLAMA

Na nowe centra handlowe w Trójmieście jest jeszcze za wcześnie?

Property News 25 listopada 2015 14:57

Na trójmiejskim rynku funkcjonują 23 galerie handlowe o łącznej powierzchni ponad 500 tys. mkw. Daje to 499 mkw. na tysiąc mieszkańców i plasuje Trójmiasto na trzecim miejscu w Polsce, po Wrocławiu i Poznaniu. Czy jest jeszcze miejsce na kolejne centra, czy nowo otwarte obiekty nie będą świeciły pustkami i czy ich pojawienie się nie będzie "gwoździem do trumny" dla starszych galerii?

REKLAMA

W 2016 roku zostanie otwarta Galeria Metropolia o powierzchni blisko 35 tys. mkw. Rok później klientów przywita Forum Gdańsk, czyli dodatkowe 63 tys. mkw. powierzchni dla handlu. Trwa przebudowa i modernizacja centrum handlowego ETC oraz Morena. Rozbudowana ma zostać także Galeria Bałtycka.

- Na nowe centra handlowe w Trójmieście jest jeszcze za wcześnie. Możliwości zakupowe klientów są ograniczone, a my wyrywamy sobie te same portfele – mówi Marek Ciszewski, dyrektor centrum handlowego Riviera. - Najprostsza analiza rynku to ocena tego, ile toreb klient wynosi z danej galerii. Patrząc jak to wygląda w Europie Zachodniej i Polsce, mamy prostą odpowiedź – dodaje.

Katarzyna Mituła, przedstawicielka Grupy Capital Park, uważa jednak, że w Trójmieście jest miejsce na nowe centra, ale pod pewnymi warunkami. - Muszą to być obiekty dobrze przemyślane i pozycjonowane do konkretnej grupy klientów. Szansą jest na pewno modernizacja istniejących, wygrzanych handlowo lokalizacji, takich jak ETC – mówi.

Czy sieci handlowe lubią Trójmiasto? Plany Riviery dotyczące powiększenia oferty wskazują, że tak. - Wkrótce w centrum pojawią się nowe marki, nawet te jeszcze nie obecne w Polsce. Ale dziś wyzwaniem dla sieci są koszty, w tym koszty wspólne, które w niektórych obiektach przekraczają nawet 50 zł za mkw. - przekonuje Ciszewski.

Jerzy Taranko, prezes spółki odzieżowej Taranko podkreśla, że konkurencja jest ważna i potrzebna, ale jego sieć uważnie analizuje kolejne lokalizacje, biorąc pod uwagę szczególnie siłę nabywczą. - Taranko rozwija się w całej Polsce, inwestuje też w sprzedaż internetową, która nie jest zagrożeniem, ale nową drogą dotarcia do klienta – wyjaśnia.

Propertynews.pl


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13616

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA