PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Na otwarcia sklepów Alma przeznaczy 18-22 mln zł

Autor: PAP 8 lutego 2011 09:22

Na otwarcia sklepów Alma przeznaczy 18-22 mln zł

Grupa Alma Market planuje na 2011 r. otwarcie 4-5 sklepów delikatesowych Alma, około 10 sklepów Krakowski Kredens. Nakłady inwestycyjne dla delikatesów wyniosą 18-22 mln zł - powiedział Jerzy Mazgaj, prezes Alma Market.

REKLAMA

W ubiegłym roku grupa wyhamowała proces dynamicznego rozwoju sieci sklepów i otworzyła jedne Delikatesy Alma.

"W Almie w poprawie rentowności pomogło nam wstrzymanie rozwoju. Otwarte obiekty ustabilizowały swoją pozycję na rynku zgodnie z naszymi oczekiwaniami, co pozwoliło poprawić wyniki. Nie zmieniliśmy natomiast asortymentu, nie zmniejszyliśmy oferty, co zrobiły Bomi i Piotr i Paweł. Jeśli chodzi o produkty ogólnodostępne, to nasze ceny mocno zeszły w dół i od pół roku wygrywamy z supermarketami albo jesteśmy w czołówce pod względem cen, a wśród delikatesów jesteśmy absolutnie najtańsi" - powiedział prezes Almy.

W tym roku spółka zamierza otworzyć 4-5 nowych sklepów delikatesowych.

"W tym roku otwieramy minimum cztery sklepy, na pewno dwa w Warszawie, z czego jedna własna lokalizacja, jeden w Krakowie i jeden w Szczecinie. Myślę, że otworzymy pięć sklepów" - powiedział Mazgaj.

Spółka będzie otwierać także nowe placówki Krakowskiego Kredensu. W tym roku zamierza uruchomić około 10 nowych obiektów.

"Otworzymy w tym roku około 10 sklepów, podobną liczbę nowych sklepów chcemy otwierać corocznie. To punkty o powierzchni ok. 60 mkw, w prestiżowych galeriach, w dobrych miejscach na ulicach miast, na lotniskach. Jest duże zapotrzebowanie na produkty Krakowskiego Kredensu, koncept bardzo się przyjął" - powiedział Mazgaj.

Alma stawia także na rozwój delikatesów internetowych.

"Delikatesy internetowe w 2010 roku miały ponad 30 mln zł obrotu, co oznacza pozycję lidera rynkowego. Na ten rok założyliśmy ponad 50 mln zł. Obecnie nasze e-delikatesy Alma24.pl mają największy zasięg w Polsce, są dostępne w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Lublinie, Łodzi, Nowym Targu, Bydgoszczy, Częstochowie i Trójmieście" - powiedział prezes.

Prezes poinformował, że tegoroczne nakłady inwestycyjne dla delikatesów wyniosą ok. 18-22 mln zł.

"Na wszystkie inwestycje mamy zaplanowane finansowanie. Rozwój w tej wielkości jesteśmy praktycznie w stanie sfinansować z działalności operacyjnej" - powiedział.

Alma może sprzedać w tym roku jedną z nieruchomości.

"Jest duża szansa, że w tym roku sprzedamy jedną nieruchomość. Dalej jednak uważamy, że nieruchomości komercyjne są niedoszacowane i dlatego podchodzimy ostrożnie do kwestii sprzedaży, tym bardziej, że nie mamy noża na gardle" - powiedział Mazgaj.

Zdaniem prezesa Almy, na rynku detalicznym poprawa nastrojów konsumenckich powinna nastąpić w II połowie roku.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6234

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA