Na polskim rynku win rządzą dyskonty

Autor: PAP/ Gazeta Wyborcza 28 września 2013 10:42

Daleko nam do statusu winnej potęgi. Chcą nas do tego trunku przekonać sieci dyskontowe - informuje "Gazeta Wyborcza".

Pijemy 3-5 litrów wina na osobę rocznie, na co wydajemy ponad 1,5 mld zł. Dla porównania Francuzi spożywają blisko 40 litrów wina. Jednak według prognoz Euromonitor International, w roku 2017 będziemy pić już o 32 proc. więcej wina niż obecnie.
Na polskim rynku win rządzą dyskonty takie jak np. Biedronka i Lidl. Wg firmy badawczej AC Nielsen sprzedają one już 40 proc. wina. Według ich przedstawicieli jest tam kupowana już co druga butelka wina. Jeszcze w 2009 była to co piąta butelka.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane