PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Na prezenty świąteczne przeznaczymy od 50 do 200 zł

Autor: dlahandlu.pl 24 listopada 2016 09:05

60% Polaków wydaje od 50 do 200 zł na świąteczne prezenty. Najczęściej obdarowują swoich najbliższych kosmetykami, słodyczami, perfumami, ubraniami, książkami oraz elektroniką – wynika z raportu Allegro.

REKLAMA

Kupując sprzęt elektroniczny na korzystne oferty poluje 54% klientów, poszukując kosmetyków promocji wypatruje 52% Polaków, a w przypadku artykułów spożywczych ten odsetek wynosi 51% - wynika z raportu „Promo Hunters. Podejmując decyzję o zakupie kosmetyku czy perfum, Polacy w pierwszej kolejności zwracają uwagę na markę, następnie na cenę. Niezwykle ważnym czynnikiem przy zakupach związanych z urodą okazało się też przyzwyczajenie, które zajęło trzecie miejsce. Niemal co piątego klienta przyciągają aktualne promocje. A jakie najczęściej? Są to czasowe wyprzedaże (32%), obniżki na zakup drugiego i kolejnych produktów (29%), a także gratisy do zakupów (28%). 

W kategorii słodyczy największe zainteresowanie budzą czasowe obniżki cen produktów (35%) oraz niższa cena za więcej zakupionych sztuk (33%), a także większa pojemność, tzw. wielopaki, XXL, oversize, mega-, multi, super-paki (31%). Co ciekawe, w odróżnieniu od urodowych produktów, w tej kategorii to cena ma największe znaczenie przy zakupie, a promocje pomagają podjąć finalną decyzję co czwartemu Polakowi

Z raportu Allegro wynika, że więcej niż co czwarty Polak jako prezent kupuje część garderoby. W tym 48% Polaków poluje na promocyjne ceny. I podobnie jak w przypadku artykułów spożywczych, cena jest najważniejszym czynnikiem zakupowym (37% wskazań). Na drugim miejscu znalazła się jakość, a na trzecim marka. Co czwarty klient kupuje pod wpływem aktualnych promocji. Najczęściej są to wyprzedaże sezonowe, korzyści skali, czyli obniżki w przypadku zakupienia więcej niż jednej sztuki produktu oraz zniżki w ramach programu lojalnościowego.

22% Polaków obdarowuje swoich najbliższych sprzętem elektronicznym lub RTV. Częściej na taki prezent decydują się panowie niż panie. Z raportu „Promo Hunters” wynika, że każdy Polak przynajmniej raz w życiu skorzystał z promocji w tej kategorii. Natomiast realnie zainteresowanych i śledzących promocje jest 54% klientów. Jakie konkretnie promocje działają na konsumentów? Są to przede wszystkim programy lojalnościowe, gratisy do zakupów i czasowe obniżki cen produktów. Podejmują finalną decyzję najważniejszym czynnikiem jest cena (33% wskazań).


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6234

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA