Na produkty marek własnych Polacy przeznaczają prawie 17,5 proc. wydatków

Autor: Rzeczpospolita 18 grudnia 2013 09:33

Na produkty marek własnych Polacy przeznaczają prawie 17,5 proc. wydatków

Sprzedaż produktów pod markami własnymi sieci rośnie kilka razy szybciej niż cały rynek. To efekt ich wysokiej jakości, ale też cen niższych o 30 proc. Jak wynika z danych udostępnionych Rzeczpospolitej przez firmę Nielsen, w ciągu ostatniego roku ich sprzedaż wzrosła aż o 14,5 proc., podczas gdy cały rynek zyskiwał tylko 2,5 proc.

Jak wyjaśniają „Rz" przedstawiciele Nielsena, na produkty spożywcze marek własnych polscy konsumenci przeznaczają już prawie 17,5 proc. wydatków, zaś w przypadku dóbr chemicznych i kosmetycznych jest to już ponad 19 proc. Firma zwraca uwagę, że rozwój marek własnych wspomagany jest przez ekspansję sieci dyskontowych. W ciągu ostatniego roku w Polsce przybyło prawie 250 takich sklepów. W czerwcu było ich już niemal 3 tys.

Firma podaje, że 53 proc. konsumentów kupujących marki własne uważa, że robi to ze względu na niższą cenę tych produktów w porównaniu do produktów markowych. Jednak nie tylko cena wpływa na wybór produktów z logo sieci handlowych. Według Nielsena 40 proc. klientów wybiera je ze względu na poprawiającą się jakość, a jedna czwarta z nich uważa, że jakość produktów marek własnych jest taka sama jak produktów markowych - czytamy w „Rz".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8133

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane