Na promocję produktów dla dzieci reklamodawcy przeznaczyli ok. 170 mln zł

Autor: Marketing przy kawie 29 grudnia 2014 20:11

Jak przed rokiem, największe wydatki związane są z reklamą żywności dla najmłodszych. Producenci i dystrybutorzy promują kaszki, kleiki i dania gotowe. Daleko w tyle nie pozostają też rozrywka i edukacja. Jak dotąd w 2014 r. najwięcej na promocję w branży wydała Nutricia, przed Nestlé Polska, ale miejsc w pierwszej dziesiątce równie dzielnie broniły Lego, Mattel i Hasbro - podaje Marketing przy kawie.

W 2014 r. na emisję spotów i kreacji w telewizji, radiu i prasie firmy z branży dziecięcej przeznaczyły o 100 mln zł mniej niż przed rokiem.

Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował kampanie reklamowe zabawek, jedzenia dla dzieci, książek dziecięcych, artykułów piśmienniczych, oferty edukacyjnej i sklepów z artykułami dla najmłodszych. Łączna wysokość wydatków na emisję reklam w tej branży plasuje ją w połowie stawki trzydziestu najbardziej aktywnych sektorów na rynku.

Reklamodawcy starający się dotrzeć do rodziców nadal najbardziej wierzą w siłę reklamy telewizyjnej. W ciągu jedenastu miesięcy mijającego roku największe wydatki reklamowe w branży dziecięcej w mediach tradycyjnych związane były z emisją spotów na szklanym ekranie. Kwota przeznaczona na ten cel to ponad 144 mln zł, a więc ponad 80 proc. budżetu całego sektora. Koszt zamieszczenia kreacji w prasie to ponad 20 mln zł, a emisja spotów radiowych kosztowała reklamodawców 4,2 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10821

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane