REKLAMA
REKLAMA

Na rozwój sieci sklepów LPP przeznaczy 390 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 20 sierpnia 2015 11:33

Na rozwój sieci sklepów LPP przeznaczy 390 mln zł LPP zarządza pięcioma markami odzieżowymi fot. Reserved

W I półroczu LPP uruchomiło 78 salonów o łącznej powierzchni około 56 tys. mkw., zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię handlową do 778 tys. mkw. (1 594 sklepów), czyli o 16  proc. rdr.

REKLAMA

Najwięcej otwarć nowych salonów marek LPP w I półroczu 2015 roku miało miejsce w Polsce, gdzie sieć sprzedaży powiększyła się o 30 tys. mkw. Wzrost powierzchni o 8 tys. mkw., nastąpił także w innych krajach Europy, w tym w Rumunii, gdzie w II kwartale otwarto 8 sklepów o łącznej powierzchni prawie 6 tys. mkw. - W kolejnych kwartałach planujemy wzrost sprzedaży powyżej 10 proc. przy ścisłej kontroli kosztów. Jednocześnie będziemy konsekwentnie zwiększać powierzchnię sieci. Szacujemy, że do końca tego roku wzrośnie ona o 17 proc., a na rozwój sklepów  przeznaczymy około 390 mln złotych – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP. W 2016 roku chcemy zwiększyć powierzchnię o około 15 proc. Katalizatorem wzrostu będzie natomiast debiut nowej marki, rozwój  RESERVED na zasadzie franczyzy na Białorusi i w Kazachstanie oraz dalszy rozwój sieci w Niemczech i na Bliskim Wschodzie – dodaje. We wrześniu br. planowany jest debiut marki w Arabii Saudyjskiej. W I półroczu sieć marki RESERVED w Niemczech zwiększyła się z czterech do siedmiu salonów. Wszystkie placówki mają ponad 2 tys. mkw. W III kwartale firma otworzy kolejne salony: jeden przy prestiżowej ulicy w Lipsku i drugi – flagowy w Stuttgarcie. Do końca roku sklepy RESERVED będą obecne w 17 krajach.
Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych (LFL) wzrosły w I półroczu 2015 roku o 0,5 proc, dzięki wysokim wynikom w maju i czerwcu. Po czterech kwartałach ujemnych dynamik, w II kwartale 2015 roku LFL zwiększyły się o 1,5 proc. W tym okresie wszystkie marki LPP osiągnęły dodatnie wyniki LFL.

Mimo sytuacji politycznej w Rosji i na Ukrainie, dynamika sprzedaży w tych krajach pozostała dwucyfrowo dodatnia. Rozwój sieci LPP na tym obszarze jest wstrzymany między innymi ze względu na wysokie ryzyko kursowe. Koszty funkcjonowania sklepów własnych w I półroczu 2015 roku zmniejszyły się o 16 proc. w przeliczeniu na mkw. między innymi dzięki renegocjacjom czynszów w Polsce, Rosji i na Ukrainie. Wspomniane działania zmierzające do redukcji kosztów pozwoliły na wypracowanie w Grupie LPP zysku netto za I półrocze 2015 roku na poziomie 99,3 mln zł.  

W pierwszych dwóch kwartałach 2015 roku spółka LPP SA, właściciel pięciu marek odzieżowych (RESERVED, Cropp, House, MOHITO i SiNSAY), wypracowała 2,3 mld zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 8 proc. więcej niż rok wcześniej, osiągając blisko 100 mln złotych zysku netto.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

  • miki 2015-11-04 21:47:28

    siec 40 sklepow, wlasnie trwa badanie due...

  • pytanko 2015-11-04 21:46:25

    kupuja sklep obuwniczy info niepotwierdzone

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13452

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA