Na rynku papieru toaletowego królują marki własne

Autor: Puls Biznesu 13 września 2013 09:08

Polacy wydają na papier toaletowy rocznie około 1,2 mld zł. Konkurencja na rynku jest niemała - w sprzedaży jest dostępnych około 30 produktów markowych. Jednak to nie one najlepiej się sprzedają, lecz te z segmentu private label, które mają ponad połowę udziałów w branżowym torcie - pisze "Puls Biznesu".

W Polsce rynek papieru toaletowego ciągle ma się dobrze. Według szacunków przedsiębiorców, w pierwszym półroczu był na kilkuprocentowym plusie, rzędu 3-5 proc.

Najlepiej radzą sobie produkty z segmentu private label. Według danych firmy badawczej Nielsen, na koniec czerwca 2013 r. za ostatnie 12 miesięcy ich sprzedaż wzrosła o 11,5 proc., do 690 mln zł. Cały rynek w tym czasie był wart blisko 1,23 mld zł.

Zdaniem przedsiębiorców, sytuacja makroekonomiczna przyhamowała rozwój branży i zmusiła część konsumentów do przejścia do niższych półek, gdzie znajdują się produkty private label. Przyszłości branży nie widzą jednak w kolorze szarego papieru - pisze "PB".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane