Na sklep internetowy Lidla w Polsce musimy jeszcze długo poczekać

Autor: dlahandlu.pl 30 sierpnia 2017 09:25

Na sklep internetowy Lidla w Polsce musimy jeszcze długo poczekać fot. shutterstock

Jak informowaliśmy na początku sierpnia br. Lidl przygotowuje się do otwarcia e-sklepu na rynku czeskim. Na razie dominują tam: Rohlik.cz oraz iTesco. Czy kolejnym rynkiem na którym Lidl wejdzie z ofertą e-sklepu będzie Polska? Na razie nie. Sieć wyjaśnia, że dojrzałość e-commerce w Polsce jest mocno uzależniona od branży. Wydaje się, że spożywka do nich nie należy.

- W chwili obecnej z uwagi na dostępność sklepów Lidl w ponad 600 lokalizacjach w całej Polsce, nie planujemy sprzedaży on-line. Format naszych obiektów jest przestronny, nowoczesny, dostosowany do potrzeb naszych klientów i sprzedaży bezpośredniej. Z naszych obserwacji wynika, iż dojrzałość e-commerce w Polsce jest mocno uzależniona od branży - wyjaśnia nam biuro prasowe sieci Lidl.

Jeszcze w tym roku dyskonter otworzy e-sklep na rynku czeskim. Ostateczna data otwarcia była już kilkakrotnie odsuwana. Wiadomo jednak, że główny magazyn dla gałęzi e-commerce znajdował się będzie w Pilźnie, a sklep będzie oferował towary konsumpcyjne, które dostępne są w tradycyjnych sklepach sieci, prawdopodobnie za wyjątkiem towarów o krótkiej dacie przydatności do spożycia.

E-sklep Lidl jest również intensywnie rozwijany w Niemczech. Podobnie rzecz się ma z Kauflandem. Niedawno informowaliśmy, że Kaufland analizuje możliwości wprowadzenia do Polski e-sklepu. Sieć obserwuje rynek oraz zachowania konsumenckie Polaków w celu jak najlepszej oceny potencjału rozwoju takiej usługi, aby była ona jak najbardziej efektywna biznesowo.

Polska jest największym rynkiem dla Lidla w Europie Centralnej i Wschodniej pod względem obrotów. W zeszłym roku obroty tej sieci w naszym kraju wyniosły 13,7 mld zł (3,2 mld euro), co oznacza że Polska odpowiada za 34 proc. obrotów firmy w regionie.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Georg 2017-09-08 19:23:18

    Tak. Mnie !

  • klientka 2017-08-31 13:35:46

    Lidl w Polsce ostatnio obniżył loty. Piszę to szczególnie w odniesieniu do kosmetyków sprzedawanych pod ich marką. Jeszcze około roku temu większość np. żeli pod prysznic pochodziła z niemieckiej fabryki WIN COSMETIC. Obecnie na półkach zalegają produkty produkowane przez Global Cosmed, niestety pod względem wydajności i jakości to nie jest już to... Ilość towaru na półkach wzięła górę nad jakością, szkoda...

  • ano 2017-08-31 10:24:18

    szkoda i znów Czesi mają lepiej polski Lidl schodzi na psy zero innowacyjności to nie ten sam sklep co kiedyś in minus . Dobrze ze Aldi jest

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11022

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane