Na wina wydaliśmy w 2011 roku 1,8 mld zł

Autor: Puls Biznesu 17 kwietnia 2012 08:31

Na wina wydaliśmy w 2011 roku 1,8 mld zł

Polak pije 10 razy mniej wina niż przeciętny Europejczyk. Szansą na wyższą konsumpcję są sieci handlowe i kobiety - donosi "Puls Biznesu"

W 2010 roku już co piąta złotówka przeznaczona na zakup wina wydawana była w dyskontach. To 5 pkt proc. więcej niż w 2009 r. W 2011 r. na wino wydaliśmy 1,8 mld zł. Producenci mają nadzieję, że trend ubiegłoroczny utrzyma się również w 2012 r. W ciągu pięciu lat wartość rynku wina zwiększyła się o pół miliarda, a w samym 2011 r. wzrosła o 4,1 proc. - czytamy w Pulsie Biznesu.

Prawie dwukrotnie wyższa dynamika, bo 8,1 proc., dotyczyła sprzedaży win stołowych i to jest, zdaniem przedstawicieli branży, segment, który będzie najsilniej rósł, o 9-10 proc. rocznie.

 

Większość rynku win w kraju to butelki w cenie do 30 zł. Co piąte sprzedawane wino kosztuje mniej niż 10 zł. Dyskonty do tej pory najchętniej operowały w segmencie ok. 15 zł za butelkę. Teraz deklarują, że chcą się przenieść półkę wyżej, w rejony 20-30 zł za butelkę. Ta kategoria ma się w przyszłości rozwijać najszybciej. Biedronka ma ponad 12-proc. udział w rynku, Lidl - kilkuprocentowy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10950

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane