PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Nadchodzi nowy wymiar rozrywki w centrach handlowych?

Property News 2 października 2017 19:24

Prawie co dziesiąty Polak regularnie korzysta z rozrywki i rekreacji w centrach handlowych. Najwięcej atrakcji oferują klientom centra handlowe w Warszawie, konurbacji katowickiej, Trójmieście i Poznaniu – wynika z raportu Colliers International “Nadchodzi zmiana? Nowy wymiar rozrywki i rekreacji w centrach handlowych”, który powstał przy współpracy z firmą IQS.

Tylko 7 proc. badanych regularnie korzysta z rozrywki i rekreacji w obiektach handlowych, ale aż blisko 50 proc. korzysta z takiej oferty okazjonalnie. Zdaniem respondentów, przyczyną sporadycznych wizyt jest brak atrakcyjnej oferty. W efekcie centra handlowe w Polsce wciąż są kojarzone głównie z zakupami.

 — Ponad 60 proc. respondentów korzysta z oferty rozrywkowo-rekreacyjnej centrów handlowych podczas weekendów, jednak blisko 40 proc. odwiedza je w tym celu również w tygodniu. Klientów przyciąga przede wszystkim dogodny dojazd (68 proc.), atrakcyjność oferty (40 proc.) i znajomość centrum handlowego (31 proc.). Co ciekawe, oferta rozrywkowo-rekreacyjna w centrach handlowych jest najpopularniejsza wśród osób wychowujących dzieci — mówi Agnieszka Kowalewska, menedżer projektów badawczych w IQS.

Główną atrakcją oferowaną przez centra handlowe są seanse filmowe w kinie. Klienci chętnie korzystają też z restauracji, kawiarni czy fast foodów. Znacząca grupa respondentów lubi też brać udział w wydarzeniach organizowanych specjalnie dla klientów.

 — Centrum handlowe nie kojarzy się z rozrywką, tylko z zakupami. Aby nadać obiektowi nowy charakter, ważne jest stworzenie ciekawej oferty atrakcji i budowa wizerunku centrum handlowego jako ciekawego miejsca do spędzania czasu wolnego. Istotna jest również reorganizacja przestrzeni w sezonie wiosenno-letnim, gdy Polacy chętnie spędzają czas na powietrzu. Warto więc tworzyć przestrzenie rozrywkowe wewnątrz obiektu, ale również aktywizować tereny zielone w najbliższym otoczeniu — mówi Marta Machus- Burek, partner w Colliers International, dyrektor działu powierzchni handlowych.

Najciekawiej w Łodzi i Warszawie

Według raportu, najbardziej zróżnicowane formy rozrywki i rekreacji znaleźć można w łódzkiej Manufakturze i w Blue City w Warszawie. Z kolei w mniejszych miastach najciekawsze sposoby na spędzenie wolnego czasu oferują Millenium Hall i Galeria Nowy Świat w Rzeszowie, a także Galeria Olimp w Lublinie i Galeria Sfera w Bielsku-Białej.

— Stworzenie interesującej oferty rozrywkowo-rekreacyjnej nie zależy od wielkości centrum handlowego, bowiem zapewniają ją zarówno obiekty o mniejszej powierzchni, np. 20 tys. mkw., jak i o większym metrażu, np. 130 tys. mkw. — mówi Dominika Jędrak, dyrektor działu doradztwa i badań rynku w Colliers International.

więcej na www.propertynews.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Maria 2017-10-03 03:21:12

    Tak, całe życie przyenieście do centrum handlowego, idiotyzm.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11419

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane