Najemcy centrów handlowych widzą symptomy nasycenia rynku

Autor: www.dlahandlu.pl 10 lipca 2012 16:15

- Często spotykanym przez nas zjawiskiem jest nierówne traktowanie najemców i wynajmujących, zwłaszcza w zakresie zawierania umów najmu. Zdarza się, że spotykamy się z praktykami naliczania zbyt wysokich kosztów eksploatacyjnych, które nie są adekwatne do standardów zapewnianych przez zarządców lub wynajmujących. Dodatkowym problemem są często praktykowane niesprawiedliwe akty egzekucji, tzw. „siódemki" (art. 777 KPC). - mówi Anna Klinowska, prezes Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych.

PSNPH zwraca także uwagę na problem wskaźników footfall (odwiedzalności centrów), które zdaniem członków stowarzyszenia pokazują tylko fragment rzeczywistości handlowej, niejednokrotnie nie znajdują odzwierciedlenia w licznikach wejść poszczególnych najemców, którzy badają footfall swoich sklepów. Według członków zarządu stowarzyszenia jest to między innymi wynik zmiany podejścia klientów do galerii handlowych, którzy coraz częściej traktują je jako miejsce spędzania wolnego czasu, a nie zakupów.

- W dzisiejszych czasach zmieniły się zasady funkcjonowania centrów handlowych. Są one swoistym „produktem", który podlega zasadom rynku. Cena najmu uzależniona jest od mechanizmów popytu i podaży. Obecnie widzimy symptomy nasycenia rynku centrów handlowych - nowo powstające obiekty muszą w znacznie większym stopniu, niż było to dotychczas, wyróżniać się na tle już istniejących, by przyciągnąć i zainteresować klientów - mówi Zofia Morbiato, prezes Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych.

Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych jest dobrowolnym, samorządnym i trwałym zrzeszeniem powołanym dla zacieśnienia współpracy między najemcami powierzchni handlowych. Jego głównym celem jest ochrona interesów i praw najemców, propagowanie dobrych praktyk handlowych oraz działanie na rzecz zapewnienia równych praw i obowiązków zarówno najemcom, jak i wynajmującym powierzchnie
w centralach handlowych. Członkami stowarzyszenia są znane i prestiżowe marki m.in. Komfort, Venezia, Unisono, Timberland, Sizeer, Gatta, Wojas, Bartek, Flo, Almi Decor, Vision Express, Komputronik, Drogeria Natura, 50 style.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane