Najtańszy koszyk: Hipermarkety z najniższymi cenami marek własnych

Autor: dlahandlu.pl 20 sierpnia 2012 23:22

Najtańszy koszyk: Hipermarkety z najniższymi cenami marek własnych

Choć marki własne kojarzą nam się głównie z sieciami dyskontowymi to badanie Najtańszego Koszyka pokazuje, że ma je w swojej ofercie większość sklepów: od hipermarketów, po supermarkety, aż do delikatesów. To głównie dzięki markom własnym, sieci są w stanie zaproponować zakup 40 badanych przez nas produktów, w cenie poniżej 200 zł. Najtańszą ofertę, kolejny miesiąc z rzędu przedstawiły trzy sieci hipermarketów: Auchan, Kaufland i Real. Kolejne miejsca zajęły sklepy z logo Carrefour, Biedronka i Netto.

Aby pokazać jak marka własna obniża koszty zakupów posłużyliśmy się przykładem herbaty. Za 100 torebek czarnej herbaty ekspresowej marki własnej sieci, najpopularniejsza cena w tym zestawieniu waha się od 1,75 zł  do 1,79 zł. Taką cenę herbaty marki własnej miały Kaufland, Real Carrefour, Biedronka, Polomarket, Tesco i Stokrotka. Najtańsza herbata markowa (100 torebek ekspresowych) to Minutka w cenie 4,39 zł w Almie. Tymczasem 100 torebek Lipton to wydatek od 15 zł w większości sieci do 26 zł w Żabce.

A oto szczegółowe wyniki sierpniowego badania cen na Górnym Śląsku. 

W hipermarkecie Auchan na Górnym Śląsku za 40 najtańszych produktów, w tym pieczywo, owoce, warzywa i nabiał zapłacimy 113,78 zł. Na 2. miejscu uplasowała się sieć Kaufland z ofertą na poziomie 119,46 zł. Na trzecim miejscu znalazła się sieć Real z poziomem cen 123,28 zł. 

Zakupy 40 produktów z Koszyka za 130 zł i więcej można zrobić w Carrefourze (130,82 zł), Biedronce (136,64 zł) oraz Netto (137,70 zł). Przy czym wszystkie dotychczas wymienione sieci utrzymały miejsca z wyjątkiem Netto, która z pozycji 7. przesunęła się na miejsce 6. 

140 zł i więcej zapłacimy za 40 podstawowych produktów w czterech sieciach handlowych: Polomarket (144,05 zł), Tesco (146,27 zł), Lidl (148,61 zł oraz E.Leclerc (149,20 zł). Spory awans dotyczy sieci Polomarket, która w lipcu zajmowała 11. miejsce w zestawieniu, a obecnie wskoczyła na 7. pozycję. Jest to wynikiem akcji promocyjnej związanej z obchodami 15-lecia istnienia Polomarketu i obniżkami wybranych cen o 50 proc.

Kolejne cztery sieci zaproponowały zakupy 40 produktów z Koszyka za ponad 150 zł. W tej grupie znalazły się sieci: Aldi (151,33 zł), Lewiatan (152,42 zł), Intermarche (156,78 zł) oraz (Stokrotka (157,62 zł). 

Trzy sieci delikatesów przedstawiły bardzo zbliżoną ofertę za ponad 170 zł za 40 produktów i były to:  Alma (174,12 zł), Delima (174,31 zł), Piotr i Paweł (178,23 zł).

Bomi nie zostało uwzględnione w sierpniowym rankingu, ze względu na braki asortymentowe we wszystkich kategoriach.

Ranking zamykają dwie sieci sklepów osiedlowych: Społem (227,99 zł) oraz Żabka (229,28 zł). Przypominamy jednak, że Żabka to sklep na małe zakupy, gdzie najpopularniejszy rachunek nie przekracza kilkunastu złotych. Oznacza to, że między najtańszą a najdroższą siecią w zestawieniu różnica za podobne zakupy sięga wciąż ponad 115 zł.

Porównanie cen w ramach Najtańszego Koszyka pochodzi z 15 sierpnia 2012 roku.

Najtańszy Koszyk dlahandlu.pl prezentuje najtańszą ofertę 20 popularnych sieci sklepów, zlokalizowanych na Górnym Śląsku. Najtańszy Koszyk zawiera 40 produktów marek własnych lub najtańszych marek producenckich dostępnych w danej sieci w danym dniu oraz produktów świeżych.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane