REKLAMA
REKLAMA

Najważniejszym trendem e-commerce będą płatności mobilne w sklepach tradycyjnych

Autor: pr 13 lipca 2015 10:40

W ciągu najbliższych trzech lat polski rynek handlu mobilnego stanie się europejskim liderem pod względem wartości per capita – wynika z raportu “The New World of Retail“ przedstawionego przez MasterCard.

REKLAMA

Zdaniem autorów raportu, dzięki dynamicznym wzrostom m.in. w sektorze płatności mobilnych i dużej otwartości polskich konsumentów na nowe rozwiązania płatnicze, do 2018 r. nasz rynek ma szanse wyprzedzić takie kraje jak Dania, Norwegia, Austria czy Wielka Brytania.

Raport MasterCard prezentuje, w jaki sposób gwałtowny rozwój technologii zmienił model działania sektora sprzedaży detalicznej. Przede wszystkim sprzedawcy muszą zrozumieć potencjał nabywczy, który stoi za rzeszą posiadaczy 305 milionów smartfonów, spośród których 60% najprawdopodobniej dokona za ich pomocą zakupu w Internecie. Wielu przedsiębiorców już zmodyfikowało model prowadzenia działalności pod kątem multikanałowości, płynnie łącząc tradycyjne i internetowe kanały sprzedaży detalicznej. W tym procesie transformacji zasadnicze znaczenie odgrywa bezpieczeństwo, gdyż blisko połowa ofiar przestępczości internetowej unika ponownych zakupów w e-sklepach, w których doszło do nadużyć finansowych. Ma to bezpośrednie przełożenie na reputację sklepu i poziom sprzedaży w przyszłości.

 Z raportu MasterCard wynika również, że polscy przedsiębiorcy działający w branży detalicznej  wydają się najlepiej przygotowani na zmiany, jakie w tym sektorze powoduje mobilna rewolucja. Gwałtownie rosnąca od 2007 r. liczba smartfonów, młodzi konsumenci wychowani w erze cyfrowej i dynamicznie rozwijające się nowe technologie w obszarze płatności, to główne czynniki wpływające na rosnące znaczenie kanałów mobilnych w sektorze sprzedaży detalicznej.

O ile w ostatnich latach światowy m-commerce opierał się głównie na zakupach dóbr niematerialnych, takich jak muzyka czy e-booki, najistotniejszym trendem dla dalszego rozwoju rynku będą płatności mobilne realizowane w sklepach tradycyjnych. Rozwój elektronicznych portfeli oraz płatności zbliżeniowych w modelach HCE i opartych o kartę SIM, według autorów raportu, będzie stanowić siłę napędową rynku m-płatności. Polski rynek, z ponad 76 proc. terminali płatniczych przystosowanych do obsługi mobilnych płatności zbliżeniowych, już dzisiaj dysponuje znakomitą infrastrukturą, a co za tym idzie, znaczącym potencjałem dalszego wzrostu.

 - Póki co, pewną barierą dla rozwoju mobilnych płatności na skalę masową jest, paradoksalnie, wielość dostępnych rozwiązań, a wyzwaniem przełamanie oporu konsumentów przed adaptacją nowej metody płatności. Ostatecznie, szanse na zdominowanie rynku płatności mobilnych będą miały te rozwiązania, które najlepiej odpowiedzą na oczekiwania konsumentów. Zdecydowana większość europejskich konsumentów od tego typu narządzi oczekuje przede wszystkim wygody (97%) oraz intuicyjności (87%), za najlepsze uznając te formy płatności, które zapewniają łatwość i szybkość obsługi, w połączeniu z opcjami dostosowanymi do specyfiki urządzeń mobilnych (np. płatność jednym kliknięciem, możliwość zapisania danych w profilu klienta) - podsumowują autorzy raportu.

  • ekonsulting 2015-07-13 21:27:04

    Płatności mobilne w aplikacji:

    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12554

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA