Najwięcej skarg wpłynęło na reklamę Grześków

Autor: wirtualnemedia.pl 29 października 2014 13:24

W ub.r. do Rady Reklamy zgłoszono rekordowo dużo skarg - 4369, o ponad tysiąc więcej niż rok wcześniej. Najczęściej skarżono się na reklamy outdoorowe, internetowe i telewizyjne, a po ponad tysiąc zgłoszeń dotyczyło spotu Grześków i kampanii Heyah z Leninem - podaja wirtualnemedia.pl.

W odpowiedzi na skargi przesłane do Rady Reklamy działająca w jej imieniu Komisja Etyki Reklamy wydała 181 uchwał, a formalne postepowanie prowadzono w 211 sprawach. Biuro Rady Reklamy udzieliło 27 porad formalnych i 70 nieformalnych.

 

Zdecydowanie najbardziej oprotestowanymi były kampania Heyah wykorzystująca wizerunek Włodzimierza Lenina i jedna z reklam Grześków pod hasłem „Zero bujdy". Pierwszej akcji dotyczyło 1749 zgłoszeń (1116 na spot telewizyjny, 633 na plakaty oudtoorowe). Komisja Etyki Reklamy orzekła, że przekaz kampanii naruszył kodeks branżowy, stanowiąc przejaw „jawnego braku poszanowania narodowych wartości", a T-Mobile Polska, operator taryfy Heyah, po lawinie negatywnych komentarzy w internecie już po kilku dniach przerwał kampanię i przeprosił wszystkich urażonych.

Również spot Grześków - w którym kobieta mówi do dzieci bawiących się z mężczyzną nazywanym przez nie ojcem: „To nie jest wasz tata" - została oceniona negatywnie. Według Komisji reklama jest obraźliwa i trywializuje więzy rodzinne.

Prawie 1,8 tys. skarg dotyczyło reklam outdoorowych, ponad 1,3 tys. - internetowych, a 1,2 tys. - telewizyjnych. Reklamy w pozostałych mediach wzbudziły zdecydowanie mniej kontrowersji.

 

Kontrowersyjne kampanie Heyah i Grześków sprawiły, że telekomunikacja i żywność okazały się sektorami, na których reklamy skarżono się najczęściej. 1,1 tys. zgłoszeń dotyczy przekazów promujących produkty i usługi z branży rozrywkowej.

 

W 1,7 tys. skarg pojawił się zarzut naruszenia odpowiedzialności społecznej, w 1,3 tys. - przekroczenia zasad obyczajowych i dobrego smaku, a w 1,1 tys. - skierowania nieodpowiedniego przekazu do dzieci i młodzieży. Znacznie rzadziej skarżono się na agresję, wprowadzanie w błąd czy dyskryminację w reklamach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane