PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Najwięksi producenci żywności i detaliści za standaryzacją etykiet

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 20 września 2017 14:03

Uczestnicy organizacji pod nazwą Forum Produktów Konsumenckich (The Consumer Goods Forum - CGF), zrzeszającej około 400 największych spółek z sektora spożywczego z 70 krajów, postanowili do 2020 roku wystandaryzować etykiety produktów żywnościowych, w kwestii daty przydatności do spożycia.

CGF skupia takie firmy jak: Tesco, Kellogg, Walmart, Campbell Soup, Bimbo, Pick n Pay, Nestle, Carrefour, czy Unilever.

Firmy zrzeszone w CGF ustaliły, iż zarówno producenci, jak i sieci detaliczne powinni podjąć kroki w celu uproszczenia etykiet produktów spożywczych, co mogłoby przeciwdziałać marnowaniu żywności. Proponują zamieszczanie na opakowaniu jednej z dwóch możliwych informacji: albo datę ważności produktów łatwo psujących się („spożyć przed…”), albo informację określającą jakość produktów nie psujących się („najlepiej, jeśli zostanie wykorzystane przed…).

Grupa zaleca także edukację konsumencką, aby wytłumaczyć, co oznaczają te etykiety.

GCF szacuje, że co roku marnuje się około 1,3 mld ton żywności na świecie. Brytyjskie gospodarstwa domowe tracą przez marnowanie żywności około 700 funtów rocznie, natomiast w USA jest to 1500 USD rocznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane