Największe sieci handlowe tracą konsumentów w Chinach

Autor: WPHiI za "China Daily" 1 kwietnia 2015 11:23

Zgodnie z analizą opublikowaną przez firmę Kantar Worldpanel, udział zagranicznych sieci handlowych w chińskim rynku zmalał z 20% w 2013 do 19% w 2014 r. Zmiana może wydawać się niewielka, lecz istotne jest to, że trend może się utrzymać wraz z spadającym popytem, rosnącymi kosztami prowadzenia sklepów i rosnącą konkurencją ze strony platform sprzedaży internetowej - podaje WPHiH Pekin za China Daily.

Zdaniem autorów analizy lokalne firmy lepiej przystosowują się do zmian na rynku i stopniowo powiększają w nim udział. Dysponują one lepszą ofertą małych sklepików, supermarketów i hipermarketów, których wielkość jest lepiej dostosowana do potrzeb rynku.

Zagraniczne firmy próbują jednak dostosowywać się do zmian na rynku – Carrefour otworzył niedawno w Szanghaju sklepy pod nazwą „Easy Carrefour", a w czerwcu ma wystartować sklep ze sprzedażą internetową. Niemiecka sieć Metro AG z kolei zapowiedziała w zeszłym roku wprowadzenie platformy dostaw produktów spożywczych. Usługa ma być w pierwszej kolejności wprowadzona w mieście Qingdao w prowincji Shandong.

Zagraniczne sieci w coraz większym stopniu również wychodzą poza największe aglomeracje. Spośród 24 sklepów, które Wal-Mart otworzył w zeszłym roku, 16 znajduje się poza metropoliami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane