Największe sieci zwiększyły budżety reklamowe o ponad 20 proc. Biedronka ścięła o blisko 30 proc.

Autor: press.pl 7 stycznia 2016 10:16

Największe sieci handlowe o 22,54 proc. zwiększyły wydatki na reklamę w okresie styczeń - październik 2015 roku, w porównaniu z tym okresem rok wcześniej - wynika z danych cennikowych Kantar Media. Liderem reklamodawców tej branży jest Lidl. Najbardziej budżet na reklamę ograniczyła Biedronka - czytamy w press.pl

Według danych cennikowych Kantar Media sieci handlowe wydały od stycznia do października 2015 roku na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) 1,14 mld zł. Najwięcej Lidl Polska, który zwiększył wydatki o 20,35 proc., do 442,4 mln zł. W sierpniu ub.r. w kampanii tej marki pojawiła się prezenterka TVN Dorota Wellman. Wraz z kucharzem Karolem Okrasą występuje w formacie reklamowym "Dorota, Karol i Goście". Mniej tylko od Lidla wydaje na reklamę Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka - 171,3 mln zł (sieć zmniejszyła wydatki o 29,13 proc.). Wydatki Tesco Polska to 115,9 mln zł (wzrost o 43,20 proc.). Kolejne są: Carrefour Polska - 110,2 mln zł (wzrost o 219,12 proc.) i Kaufland Polska - 78,36 mln zł (wzrost o 63,74 proc.). Właściciele marketów najczęściej promowali swoje produkty w telewizji, na co cennikowo wydali 511,47 mln zł (spadek o 1,34 proc.), radiu - 505,58 mln zł (wzrost o 92,48 proc.) i czasopismach - 49,25 mln zł (spadek o 11,55 proc.) - podaje press.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11381

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane