PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Napoje izotoniczne święcą triumfy na paragonach w małych sklepach

Autor: dlahandlu.pl 19 września 2017 13:30

Napoje izotoniczne święcą triumfy na paragonach w małych sklepach Fot. Shutterstock.com

Jak wynika z danych CMR, w sierpniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. była o 2,1 proc. wyższa niż w lipcu 2017 r. i o 8,8 proc. wyższa niż w sierpniu 2016 r. Do wzrostów przyczyniła się głównie fala upałów na początku miesiąca, która przełożyła się na większy niż w lipcu popyt na napoje i lody.

W sierpniu puszkę lub butelkę z logo któregoś z browarów można było znaleźć w 28% koszyków, napoje występowały na co czwartym paragonie, a po lody sięgnął średnio co szesnasty klient.
Liczba paragonów, na których pojawiały się lody, wzrosła w porównaniu z stosunkowo chłodnym sierpniem o 20%, a wartość sprzedaży tej kategorii była aż o 33% wyższa niż w rok wcześniej i o 6% wyższa niż w lipcu br. Warto przy tym podkreślić, że w najgorętszych tygodniach udział lodów w całkowitych obrotach sklepów małoformatowych do 300 m2 wynosił około 3%.

W ostatnim miesiącu wydatki klientów na różnego rodzaju napoje zwiększyły się o 11% w porównaniu do lipca i aż o 18% w porównaniu do sierpnia br. W sierpniu w koszykach częściej niż przed rokiem i przed miesiącem pojawiały się napoje gazowane, a także wody czyste (liczba paragonów z tą kategorią zwiększyła się o prawie 20% w ujęciu rdr i o 14% w ujęciu mdm). Duże wzrosty odnotowały również napoje izotoniczne - w sierpniu wydatki na nie były o 16% wyższe niż w lipcu i aż o 30% wyższe niż w sierpniu 2016 r.

Jak pokazują dane CMR, ostatni miesiąc do udanych mogą zaliczyć producenci piwa – w sierpniu 2017 r. klienci sklepów małoformatowych wydali na ten alkohol o 14% więcej niż przed rokiem i o 6% więcej niż przed miesiącem. W sierpniu br. w pierwszej dziesiątce znalazło się 8 piw, a trzy pierwsze miejsca należały do Żubra, Tatry i Harnasia w butelkach 500 ml. Spośród innych produktów najwyżej (na 8. miejscu) uplasowała się Coca Cola w puszce 330 ml.
W sierpniu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 12,95 zł, czyli o 4,9% więcej niż rok wcześniej. W porównaniu z lipcem br. średnia wartość koszyka spadła o około 1%.

Sklepy małoformatowe do 300 m kw. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m kw., średnie sklepy spożywcze 41-100 m kw., duże sklepy spożywcze 101-300 m kw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane