REKLAMA
REKLAMA

Nawigacja poprowadzi klientów do poszukiwanych produktów

Autor: gazeta.pl 8 lipca 2014 09:23

Wprawdzie GPS nie działa we wnętrzach, ale można go zastąpić siecią nadajników radiowych czy źródeł światła. Dzięki nim program do nawigacji w smartfonie poprowadzi klientów do wybranego produktu w supermarkecie - pisze serwis gazeta.pl.

REKLAMA
Jeszcze w domu klient supermarketu sporządza listę zakupów w sklepowej aplikacji na smartfonie. Kiedy wchodzi do sklepu, na ekranie wyświetla się trasa, którą ma przebyć pomiędzy półkami, aby znaleźć towary. Nawigacja podobna do tej w samochodzie prowadzi go krok po kroku. Minus jest taki, że po drodze telefon co chwila wyświetla komunikaty na temat promocji i "specjalnych" ofert dotyczących mijanych właśnie produktów. Wszystko po to, aby skłonić klienta do kupienia nie tylko tego, co zamierzył, ale też to, co potencjalnie może mu się przydać.
Od początku tego roku w amerykańskich sklepach działają systemy stworzone przez firmę inMarket, które umożliwiają robienie takich właśnie zakupów. Jako pierwsze nowy system wprowadziły sieci spożywcze Giant Eagle i Safeway w Los Angeles, San Francisco i Seattle. Dzisiaj technologia inMarket obecna jest w 2 mln sklepów w USA. Do spożywczych dołączyły odzieżowe takie jak American Eagle Outfitters oraz sklepy ze sprzętem biurowym, np. Staples. Aplikację sklepową inMarket pobrało już 20 mln osób.
W połowie czerwca firma inMarket opublikowała raport, który podsumowuje dotychczasowe działanie systemu. Wynika z niego, że jeśli klient dostanie komunikat na telefon, prawdopodobieństwo, że zainteresuje się towarem z pobliskiej półki, jest 19-krotnie (!) większe niż w sytuacji, gdy po prostu bez telefonu przechadza się po sklepowych alejkach.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4252

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA