Neinver szuka nowych inwestycji w Polsce

wnp.pl 18 września 2013 09:22

Rynek powierzchni handlowych na pewno nadal się rozwija, choć musimy pamiętać, że przechodzi przez różne fazy rozwoju. W niektórych ośrodkach miejskich zdecydowanie możemy mówić o sporym nasyceniu powierzchnią handlową, czyli o sytuacji, gdzie przypada 700 m2 i więcej powierzchni handlowej na tysiąc mieszkańców - twierdzi Agata Brzezińska, country manager w Neinver Polska.

Spotykamy się przy okazji otwarcia Galerii Katowickiej. Kolejnym etapem inwestycji ma być budowa biurowca klasy A obok galerii. Kiedy możemy spodziewać się jego ukończenia?

- Plany dotyczące budowy biurowca są jak najbardziej aktualne. Zawsze w realizacji projektu "Katowice" był on ostatnim elementem dopełniającym całość. Jako pierwszy etap otworzyliśmy dworzec kolejowy w październiku 2012 roku. Kolejnym etapem był podziemny terminal autobusowy w lutym 2013 roku. Teraz otwieramy Galerię Katowicką a w 2015 roku możemy spodziewać się oddania do użytku budynku biurowego.

A co z pozostałymi lokalizacjami? Czy Neinver szykuje obecnie nowe inwestycje w innych miastach?

- Myślę, że to, czego dokonaliśmy przez niemal 11 lat od otwarcia pierwszego obiektu w Polsce, przesądza o tym, że będą kolejne inwestycje. Jak tylko będziemy mogli ujawnić jakieś konkrety na ten temat, z pewnością to uczynimy.

A jak pani zdaniem wygląda kondycja rynku powierzchni komercyjnych w Polsce?

- Rynek powierzchni handlowych na pewno nadal się rozwija, choć musimy pamiętać, że przechodzi przez różne fazy rozwoju. W niektórych ośrodkach miejskich zdecydowanie możemy mówić o sporym nasyceniu powierzchnią handlową, czyli o sytuacji, gdzie przypada 700 m2 i więcej powierzchni handlowej na tysiąc mieszkańców.

Z drugiej strony dużo zależy też od tempa rozwoju danego regionu i jego siły nabywczej.

Przy mądrym rozwoju ciągle jest dużo do zrobienia na polskim rynku, choćby w dziedzinie rewitalizacji obiektów otwartych już we wcześniejszych latach oraz ich rozbudowy. To ostatnie jest ostatnio dość popularnym sposobem na powiększanie przestrzeni handlowych.

Wspomniała pani o nasyceniu rynku. W których lokalizacjach zjawisko to występuje w największym stopniu?

- Na pewno można tu wymienić Wrocław i Poznań.

A Warszawa?

- Z pewnością stolica ma największy potencjał, choćby z racji liczby mieszkańców oraz bardzo pozytywnej tendencji demograficznej. Liczba mieszkańców Warszawy stale się powiększa.

Na to miasto musimy jednak patrzeć z kilku perspektyw. Istotny jest fakt, że są miejsca, wręcz całe dzielnice, gdzie wciąż jest przestrzeń na kolejne inwestycje. Z drugiej strony są też dzielnice, które wydają się być dostatecznie nasycone powierzchniami handlowymi.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11144

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane