Nespresso chce mieć sklepy w siedmiu polskich miastach

Autor: Rzeczpospolita 22 października 2014 10:24

Nespresso chce mieć sklepy w siedmiu polskich miastach

Michał Proszewski, dyrektor generalny firmy Nespresso Polska, twierdzi, że polski rynek kawy ma nadal olbrzymi potencjał rozwoju, dlatego firma zamierza otwierać kolejne butiki. W ciągu najbliższych trzech, czterech lat chce je prowadzić w siedmiu największych miastach w Polsce - informuje Rzeczpospolita.

 Należące do szwajcarskiego koncernu Nestle Nespresso swój pierwszy butik w Polsce przy ul. Nowy Świat w Warszawie otworzyło siedem lat temu. Na początku grudnia 2014 r. ruszy jego drugi punkt w stolicy, w galerii handlowej Arkadia.

Dwa kolejne butiki, już poza Warszawą, ruszą w pierwszej połowie 2015 roku. W sumie w 59 krajach, w których obecne jest Nespresso, działa 330 butików.

Jak informuje Rzeczpospolita szef Nespresso Polska zapewnia, że średnio sprzedaż kaw w kapsułkach rośnie na świecie o ok. 20 proc. rocznie w ujęciu wartościowym. W Polsce, gdzie segment ten jest nadal nowy i relatywnie mały, skala wzrostu jest znacznie większa. Wraz z rosnącą popularnością kaw porcjowanych rośnie sprzedaż ekspresów do ich przygotowywania. Na urządzenia na kapsułki przypada 27 proc. z niemal 350 tys. ekspresów do kawy, które rocznie kupują Polacy, wydając na nie ponad 260 mln zł. Dwa lata temu udziały ekspresów kapsułkowych wynosiły 22 proc.

Sprzedaż ilościowa ekspresów na kapsułki rośnie z roku na rok. W roku 2013 było to 20 procent, zaś w obecnym Nespresso Polska przewiduje 5-10 procent wzrostu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,95

  • Śr

    3,35

  • Min

    2,22

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11011

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane