Netto poszukuje dostawców dla kolejnych marek własnych

www.portalspozywczy.pl 24 stycznia 2013 21:49

Daniel Grabka, dyrektor Działu Zakupów sieci Netto zapowiada, że duński operator chce wprowadzić w najbliższym czasie na półki polskich sklepów kilkadziesiąt produktów marki własnej, w planach jest także odświeżenie części portfolio wyrobów sieciowych.

Na półkach sieci Netto można obecnie znaleźć ok. 300 pozycji z własnego asortymentu, ich udział w sprzedaży stanowi kilkanaście procent, a ich sprzedaż dynamicznie rośnie, niektórych marek nawet o kilkadziesiąt procent rocznie. - Marki własne w ciągu ostatnich lat stały się naszym oczkiem w głowie. W najbliższej przyszłości szczególnie istotne dla nas będą trzy aspekty - wytypowaną grupę marek własnych odświeżymy, wzmocnimy i zrewitalizujemy tak, by nabrała nowego życia. Kolejny aspekt to wprowadzenie na rynek kilkudziesięciu już gotowych własnych produktów. To duże wyzwanie, bo przyjęliśmy zasadę, że nasze marki funkcjonują jako indywidualne brandy, a nie brandy sieci. Ta praktyka pozwoliła nam doprowadzić do takiej sytuacji, w której marka własna zdominowała niektóre kategorie. I wreszcie cel nadrzędny, jakim jest poprawa sprzedaży naszych marek własnych w każdej z kategorii - wylicz Daniel Grabka, dyrektor działu zakupów sieci Netto.

Jak dodaje Daniel Grabka, Netto stawia na innowacyjność. - Mamy ambicje, aby wprowadzać na półki naszych sklepów autorskie nowości. Oczywiście, pracując nad markami własnymi bierzemy pod uwagę opinie klientów, słuchamy ich zdania, analizujemy sytuację na rynku, pytamy dostawców. Czasem przygotowanie ostatecznej wersji produktu trwa rok, a czasem nawet dwa lata. Niektóre z naszych marek własnych mają za sobą nawet kilkadziesiąt prób. Tak powstawał nasz majonez Qualio, nad którym pracowaliśmy wiele miesięcy - tłumaczy przedstawiciel duńskiej sieci. Dodając, że równie uważnie firma pracuje nad doborem odpowiedniej estetyki opakowania. - Nad tym problemem pracujemy we współpracy z renomowanymi agencjami reklamowymi. Nasze opakowania są coraz lepsze, a dopracowaniem każdego szczegółu przewyższają niejednokrotnie produkty brandowe - mówi Daniel Grabka.

Według przedstawiciela sieci największe uznanie klientów zyskały marki własne Netto w kategorii kaw. - Obecnie oferujemy cztery produkty: Cafe Gold, Norte Caffe, Alba Rosa i Coffee Astoria. Doskonale się sprzedają. To marki, które stały się rozpoznawalnym znakiem firmowym - możemy z sukcesem używać ich do własnych działań promocyjnych Już wkrótce na półkach sklepowych sklepów Netto pojawią m.in. produkty typu instant, z którymi firma wiąże nadzieje na istotny wzrost sprzedaży. - Duże oczekiwania mamy wobec naszej najnowszej marki Bolinero. To przełom w kategorii produktów kulinarnych sypkich typu instant. Spodziewamy się, że produkty Bolinero, czyli zupy błyskawiczne instant w kartonowych kubkach, kostki kulinarne, spaghetti z sosem bolońskim i purre z cebulką bardzo szybko osiągną wysoką sprzedaż - tłumaczy Daniel Grabka.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,48

  • Śr

    3,36

  • Min

    1,82

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane