Netto przyspiesza. Technologie i modernizacje sklepów priorytetem sieci

Autor: dlahandlu.pl 14 lipca 2017 11:57

Netto przyspiesza. Technologie i modernizacje sklepów priorytetem sieci Fot. Shutterstock

Duńska sieć dyskontów Netto widzi w Polsce rynek z dużym potencjałem. Wzrostom sprzedaży mają sprzyjać inwestycje w asortyment, modernizacje sklepów oraz rozwiązania technologiczne. Sieć zapowiada również zwiększenie tempa ekspansji.

W kwietniu br. Dansk Supermarked podał wyniki finansowe za 2016 rok. Przychody Grupy wzrosły o 0,7 proc. (1,2 proc. w walucie lokalnej) i wyniosły 57,9 mld DKK. Jedynie w Danii dochody zostały zniesione o kwotę 536 milionów DKK. Zysk EBIT w wysokości 2,2 mld DKK ugruntował pozycję Dansk Supermarked Group jako silnego finansowo.

W minionym roku  właściciel sieci Netto inwestował w digitalizację firmy. Prezes Dansk Supermarked Group Per Bank podkreślał, że dalszy wzrost zapewnią firmie innowacyjne inicjatywy, które poprawiają codzienne życie klientów przy jednoczesnym utrzymywaniu przez sieć konkurencyjnych cen. - W nadchodzących latach umocnimy naszą pozycję w Danii poprzez poprawę wykorzystania cyfrowych możliwości i kontynuowanie inwestycji w nasze sklepy fizyczne. Ponadto zwiększymy tempo ekspansji w Szwecji i Polsce, gdzie nadal widzimy duże możliwości dla Netto - mówił Per Bank.

Modernizacja sklepów z największym potencjałem sprzedażowym
Na poparcie tych słów Dansk Supermarked mianował byłego dyrektora generalnego sieci B&Q w Wielkiej Brytanii i Irlandii na nowego dyrektora Netto International. Michael Loeve będzie odpowiedzialny za operacje Netto w Danii, Niemczech, Polsce i Szwecji. W tych krajach działa ok. 1300 sklepów z szyldem Netto.

Dyskonter rozpoczął również program modernizacji swoich sklepów w Polsce, która jest drugim co do wielkości międzynarodowym rynkiem firmy. W pierwszej połowie 2017 roku wyremontowanych zostanie około 60 sklepów – informowała sieć. Modernizacją zostaną objęte sklepy, które wyróżniają się najwyższym potencjałem wzrostu sprzedaży.

Najważniejsze zmiany obejmują: utworzenie specjalnych stref świeżych produktów, stworzenie unikalnej oferty 140 organicznych, bezglutenowych i bezcukrowych produktów, szerszy asortyment mięs, ryb i mrożonek, modernizację stref piekarniczych (m.in. podświetlane półki, łatwiejszy dostęp do produktów lokalnych dostawców) oraz lepszą ekspozycją produktów o krótkim terminie przydatności do spożycia. - Te niezwykle ważne zmiany w naszych sklepach odpowiadają na potrzeby i oczekiwania dzisiejszych konsumentów, którzy poszukują produktów świeżych i smacznych, a jednocześnie nie chcą lub nie mogą poświęcać za dużo czasu na zakupy - komentuje Mariola Skolimowska, PR Manager sieci.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10546

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane