REKLAMA
REKLAMA

Netto zapewnia, że to nie kryzys spowodował wyhamowanie inwestycji

www.portalspozywczy.pl 5 maja 2015 16:49

Netto Polska zapewnia, że to nie zastój i trudna sytuacja na rynku spowodowała, że sieć zdecydowała się nieco ograniczyć inwestycje w Polsce – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Kent Petersen, dyrektor generalny Netto Polska.

 

REKLAMA

Netto Polska chce inwestować około 200 mln zł rocznie przez kolejne lata i otwierać między 20-30 sklepów w naszym kraju co roku. Wcześniej Netto mówiło o ok. 50 sklepach rocznie. 

- Muszę wspomnieć, że zmieniła się nasza struktura właścicielska i właśnie z powodu zmiany tej struktury nasz CAPEX, czyli wydatki inwestycyjne, nieco wyhamowały w stosunku do tego, co planowaliśmy wcześniej - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Kent Petersen.

- Można powiedzieć, że wcześniej mieliśmy niemal nieograniczone możliwości gotówkowe, ale w ubiegłym roku odkupiliśmy znaczącą część naszych akcji od większościowego w tamtym czasie właściciela Dansk Supermarked – firmy Maersk. To odkupienie akcji spowodowało, że mamy dług, bo duża część pakietu została opłacona pożyczką - dodaje.

- A zatem to nie kwestia kryzysu, że mówimy teraz o ograniczeniu naszych inwestycji. Początkowo mieliśmy w planach otwieranie 50 sklepów rocznie, a teraz mówimy o 20-30 sklepach rocznie.  To kwestia zmiany naszej struktury właścicielskiej i tego, że po prostu nie mamy już takich nieograniczonych możliwości sfinansowania inwestycji jak wcześniej – mówi również Kent Petersen.

Rynek handlu detalicznego w Polsce stoi przed dużymi wyzwaniami: deflacja, stagnacja rynku, duża konkurencja, wojna promocyjno-cenowa, a także zmieniające się preferencje konsumentów i ich słaba lojalność.

Takiemu rynkowi sieć dyskontów Netto rzuca jednak wyzwanie i zapowiada ekspansję. Mimo, że rozwój na razie ma być skromniejszy niż wcześniej zapowiadany, to jednak sieć daje sygnał, że może mieć docelowo nawet trzy tysiące sklepów w Polsce, jeśli siła nabywcza konsumentów w Polsce wzrośnie do poziomu siły nabywczej konsumentów w Danii.

Sieć chce rozszerzać działalność na obecnych rynkach w Polsce i nie planuje na razie wchodzić do południowo-wschodniej Polski.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13589

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA