Nieetyczna reklama sosów marki Winiary

Autor: wirtualnemedia.pl 28 maja 2015 09:45

Jak podają wirtualnemdia.pl, spoty marki Winiary (Nestle Polska) pod hasłem „Bez sosu nie jem” promują niewłaściwe wzorce zachowań dzieci, w agresywny, lekceważący sposób odnoszących się do rodziców, dlatego naruszają branżowy kodeks etyczny - orzekła Komisja Etyki Reklamy.

Komisja zajęła stanowisko w sprawie internetowej kampanii reklamowej sosów Winiary prowadzonej pod hasłem „Bez sosu nie jem”. Jest to cykl spotów z krótkimi scenami z udziałem dzieci. Emitowano je na YouTubie w styczniu i lutym br. przy materiałach oglądanych przez dzieci, a obecnie nadal są dostępne na kanale marki.

Zdaniem autora skargi reklamy nakłaniają dzieci do niezdrowego jedzenia i nadużywania kalorycznego sosu oraz promują zachowania, które w domu mogą wywołać spięcia z rodzicami, np. „sucha kasza, suchy groch nie ma sosu będzie foch”, „jeszcze raz dostanę jedzenie bez sosu to wyjdę z siebie”.

Nestle Polska nie zgodziło się z tym, jakoby reklama zagrażała rozwojowi zdrowotnemu i moralnemu dzieci i promowała niezdrowe pożywienie - jest bowiem skierowana do dorosłych będących rodzicami dzieci, a nie dzieci bezpośrednio. Emisję reklam zaplanowano z kolei tak, by nie docierały do dzieci - informują wirtualnemedia.pl.

Komisja Etyki Reklamy mimo tych wyjaśnień stwierdziła, że spoty promują niewłaściwe wzorce zachowań dzieci, które w agresywny, lekceważący sposób odnoszą się do rodziców/opiekunów, czym wywierają presję na rodzicach/opiekunach w kwestiach nawyków żywieniowych. Tym samym reklamy, bazując na negatywnych emocjach, promują nieodpowiednie relacje między dziećmi i ich rodzicami czy innymi opiekunami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10950

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane