PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Nieletni wybierają kioski kupując papierosy, bo przy małym okienku czują się anonimowo

Autor: dlahandlu.pl 28 sierpnia 2012 12:24

Żabka, Ruch i Real w ramach współpracy z Programem STOP18! znakują punkty sprzedaży, przypominają kasjerom o obowiązującym prawie w handlu wyrobami tytoniowymi i wysyłają pracowników na szkolenia.

Według Koordynatorów Programu STOP18! nadal większość sprzedawców jest gotowa sprzedać papierosy niepełnoletniemu.

W ramach radzenia sobie z tym problemem Ruch regularnie znakuje swoje punkty sprzedaży informacją o obowiązującym zakazie.
-Umieszczanie takiej informacji jest od listopada 2010 obowiązkiem każdego punktu sprzedaży. Naklejka STOP18! nie tylko wypełnia ten ustawowy obowiązek, ale bardzo mocno pomaga naszym sprzedawcom podczas odmowy sprzedaży. Dodatkowo regularnie przeprowadzamy akcje przypominające naszym agentom o obowiązującym prawie - tłumaczy Rafał Kapler, dyrektor wykonawczy biura sprzedaży detalicznej, RUCH S.A.
W maju Program STOP18! przekazał sieci Ruch 2500 oznakowań. Trafiają one między innymi do nowych punktów sprzedaży. Sprzedawcy tej sieci otrzymują także ulotki edukacyjne, informujące o obowiązującym prawie i karach jakie grożą za sprzedaż papierosów niepełnoletnim. - Niepełnoletni palacze przy małym okienku czują się najbardziej komfortowo, bo zachowują dużą anonimowość. Dlatego tego typu punkty sprzedaży są częściej odwiedzane przez niepełnoletnich - mówi Bartłomiej Zieliński, zastępca komendanta Straży Miejskiej m.st. Warszawy.

W sieci handlowej Żabka standardowo dostępne są wszystkie materiały promujące kampanię STOP18! - Zachęcamy ajentów oraz sprzedawców do wypełnienia krótkiego testu w internecie, dzięki któremu można szybko zweryfikować swoją wiedzę na temat obowiązującego prawa. Dodatkowo, prowadzimy szkolenia, a na łamach wewnętrznego magazynu firmowego, cyklicznie przypominamy przepisy prawne oraz zasady postępowania w przypadku sprzedaży tytoniu osobom poniżej 18 roku życia - mówi Jacek Spychała, dyrektor marketingu i PR w firmie Żabka Polska.
Przez kilkanaście lat istnienia Programu STOP18! w szkoleniach z zasad handlu wyrobami tytoniowymi uczestniczyło już kilkadziesiąt tysięcy sprzedawców z całej Polski. Kilka miesięcy temu zostało zorganizowane szkolenie dla ponad 4000 pracowników sieci Real.

- W planach jest również uruchomienie nowego, multimedialnego testu dla sprzedawców - mówi Michał Pełczyński, Krajowy Koordynator Programu STOP18!

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • StarszyKolega 2017-03-01 12:43:06

    Oj tam, a niektorzy kupuja wszedzie bo maja fake dowody - kolekcjonerskie z wpisanym wiekiem 18+ :D Sprytne skurczybyki :D No ale co, jakby za moich czasow byly takie mozliwosci tez bym korzystal :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11419

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane