Nielsen: Gros promocji handlowych to strata pieniędzy dystrybutorów

Autor: kamcity.com 22 czerwca 2015 11:30

Firma Nielsen wyliczyła, że 6 na 10 promocji handlowych to strata pieniędzy dla dostawców towarów FMCG. Zdaniem firmy sytuacja będzie się pogarszać - podał serwis kamcity.com

Każdego roku wydawanych jest ok. 500 mld dol na promocje handlowe na całym świecie, z czego producenci FMCG często inwestują w promocje ok. 20 proc. swoich przychodów.

Według Nielsena w ubiegłym roku, na głównych rynkach zachodnich, 59 proc. promocji handlowych przyniosła stratę netto. Dodatkowo, średnia strata na tych promocjach handlowych, zwiększyła się w ciągu ostatnich trzech lat.

To pierwszy raz, gdy zyski z promocji handlowych zostały wyliczone na tak dużą skalę. Nielsen przeanalizował skuteczność prawie 212 mln akcji promocyjnych w latach 2012-2014 dla 5 milionów kodów produktowych (UPC – universal product codes), w wielu kanałach handlu z siedmiu krajów - USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii i Kanady – które przyniosły łączne przychody w wysokości ponad 1,5 trn dol.

Choć podstawowe dane z tych badań pokazują średnią wydajność według kraju i kategorii, istnieją ogromne różnice między promocjami poszczególnych producentów.

Pełny tekst do przeczytania na stronie serwisu www.portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11012

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane