Nielsen: Na znaczeniu zyskuje segment tańszych piw

www.portalspozywczy.pl 17 kwietnia 2012 17:27

Piwo jest największą kategorią alkoholową w Polsce. Ilościowo piwo odpowiada za prawie 90 proc. sprzedaży koszyka alkoholowego, natomiast wartościowo jest to niewiele ponad 50 proc. (dane roczne luty'11-styczeń'12). - mówi Małgorzata Cichecka, training manager, Nielsen, Polska.


W ciągu ostatniego roku kategoria piwa rośnie szybciej w ujęciu ilościowym niż wartościowym - za taka sytuację odpowiada spadek średniej ceny na rynku, który spowodowany jest głównie przesunięciem sprzedaży do kanałów o niższych cenach, jak i również wzrostem znaczenia marek tańszych. Do analogicznych wniosków prowadzi nas analiza segmentów cenowych - na znaczeniu zyskują najtańsze segmenty Discount i Lower Mainstream kosztem droższych produktów. Wyjątkiem natomiast jest segment Superpremium, który ma lojalnych klientów, którzy są w stanie zapłacić więcej na dodatkowe uczucie „bycia wyjątkowym".

Trendy na rynku piwa są analogiczne do tych, jakie obserwujemy dla większości kategorii na rynku FMCG - podsumowuje Małgorzata Cichecka.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane