PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Nielsen: Polacy kupują świeżą żywność w sklepach specjalistycznych, nie w supermarketach

Autor: Nielsen 11 lutego 2014 12:21

W przeciwieństwie do innych krajów europejskich, w Polsce zakupy świeżej żywności najczęściej odbywają się nie w supermarketach, ale w sklepach specjalistycznych. Według deklaracji Polaków, wydatki na świeżą żywność stanowią 45 proc. ich ogólnych wydatków na artykuły spożywcze i środki higieny - wynika z raportu firmy Nielsen.

REKLAMA

Jak podaje agencja badawcza, w procesie zakupowym świeżej żywności, dla Polaków najważniejsza jest świeżość produktu (co czwarty z konsumentów wybiera ten czynnik jako najważniejszy), w dalszej kolejności zwracają oni także uwagę na atrakcyjność oferty i promocje oferowane przez sklep oraz dobrą relację ceny do jakości. Czynnik finansowy jest mniej istotny w innych krajach Europy, gdzie poza świeżością produktów wysoko ceni się przede wszystkim wygodę i oszczędność czasu. W odpowiedziach polskich respondentów największy wpływ tych czynników obserwujemy na wybór miejsca zakupu pieczywa (jest to czynnik istotny dla 16 proc. respondentów). Szerokość dostępnego asortymentu okazuje się najważniejsza w przypadku zakupów ryb i owoców morza.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16533

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA