PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Nielsen: Polacy nadal nielojalni. Na zakupy wybierają 4 różne sieci handlowe

Autor: dlahandlu.pl 21 września 2017 14:53

Nielsen: Polacy nadal nielojalni. Na zakupy wybierają 4 różne sieci handlowe Fot. za Shutterstock.com

Jak wynika z badań firmy Nielsen Polacy robią zakupy częściej niż inni Europejczycy. Mając tak duży wybór sklepów, miesięcznie korzystają z oferty co najmniej z 4 różnych sieci handlowych.

Z badań Nielsena wynika, że 40 proc. Polaków deklaruje, że ich sytuacja materialna poprawiała się lub znacząco się poprawiła, nie martwią się też o stabilność zatrudnienia w związku z tym są w stanie wydawać więcej. Optymizm rośnie zwłaszcza wśród nastolatków i millenialsów – osób urodzonych w latach 80. i 90, które w 2020 roku będą stanowiły 35% globalnego rynku pracy. Indeks zaufania konsumenckiego w tych grupach wzrósł odpowiednio o 18 pkt. i 3 pkt. w ubiegłym roku. 

45 proc. konsumentów dodatkowe środki planuje przeznaczyć m.in. na produkty spożywcze (kupować ich więcej, lepszej jakości pieczywo, mięsa, owoce, warzywa, kawy, herbaty, soki w tym z kategorii premium - 26 proc.), ubrania, obuwie, wyposażenie i dekorację wnętrz, kosmetyki i środki do prania.  

Jednocześnie nadal 60 proc. konsumentów jest w stanie zmienić sklep ze względu na ciekawe promocje. To z kolei przekłada się na umiejętność manewrowania między różnymi sieciami handlowymi w zależności od aktualnej oferty. Nadal jest to wskaźnik wyższy niż w innych krajach europejskich.

Jak wynika z badań Nielsena główną obawą Polaków jest kwestia zdrowia. Na przestrzeni ostatnich 5 lat 31 proc. osób wydaje więcej na tę kategorię. Z tego powodu 73 proc. Polaków deklaruje, że czyta etykiety i zwraca uwagę, czy jest krótka oraz czy nie zawiera konserwantów, cukru, glutaminianu sodu. Zainteresowanie zdrowiem kieruje Polaków w kierunku produktów z tradycyjną recepturą i lokalnym pochodzeniem, bo kojarzone są one z cechami prozdrowotnymi  ("jak u babci"). Z tego powodu 50 proc. Polaków (vs. 44 proc. Europejczyków) zwraca uwagę na krajowe pochodzenie produktów (wzrost o 5 pp.). Widać to w np. w kategorii jogurtów, gdzie marki lokalne zanotowały 12 proc. wzrost sprzedaży, a marki globalne 11 proc. spadek sprzedaży. 

Jednocześnie rośnie liczba osób z nietolerancjami pokarmowymi. Co piąta osoba deklaruje natomiast, że ona lub ktoś z jej gospodarstwa domowego cierpi na alergię lub nietolerancję pokarmową. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • wszczybu 2017-09-26 08:01:49

    Po pierwsze wiedza konsumencja sie polepsza i kazdy wie ile zarabia na godzine ciezko i czy warto wydac na lepsze gówno czy gorsze ģówno. Podwyzszaka ceny to zmiwa producencja aby sprawdzic czy stac konsumenta a jak stac to zostawimy ceny. Trzeba sie temu przeciwstawic i kupiwac z rozsadkiem a jak cos za drogie wszedzie zmienic na cos innego. W nas siła.

  • Marta 2017-09-23 11:00:09

    Musialabym na głowę upaść,żeby wszystko kupować w jednym . Patrzę przede wszystkim na ceny , bo raczej robię rzadzej zakupy ale za to kupuję więcej.Spojrzę w gazetkę na ceny pdstawowych artykułów i już wiem czy będę robićw danym sklepie zakupy. Mleko, cukier, mąka , mięso., warzywa. Ceny tych artykułów przyciągają mnie do danego sklepu.

  • Zeghar 2017-09-21 18:56:01

    W jednej sieci mają tanie i dobre owoce i warzywa. W drugiej jest lepsze i tańsze mięso i wędliny. W trzeciej mają różne ciekawe drobiazgi niedostępne gdzie indziej. Trzeba byłoby być skończonym debilem, żeby być przywiązanym tylko do jednej sieci.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane