Nielsen: Sprzedaż FMCG w Europie rośnie szósty kwartał z rzędu

www.portalspozywczy.pl 18 listopada 2015 14:17

Ilość produktów FMCG takich jak napoje, kosmetyki i żywność kupowanych w całej Europie wzrosła szósty kwartał z rzędu w ujęciu rocznym – wynika z najnowszych informacji i danych globalnej firmy Nielsen. Polska zanotowała wzrost wartości sprzedaży powyżej średniej europejskiej i znalazła się w czołówce pod względem wzrostu wolumenu sprzedaży.

W trzecim kwartale 2015 roku, wielkość sprzedaży FMCG w Europie wzrosła o 1,3 proc. Wzrostowi wolumenów towarzyszył wzrost cen o 1,7 proc., co zwiększyło wartość sprzedaży o 3,0 proc.

W trzecim kwartale, Turcja utrzymywała najwyższy nominalny wzrost wartości sprzedaży (+ 12,4 proc.), spośród 21 krajów europejskich branych pod uwagę, a na kolejnym miejscu znalazła się Austria (+ 5,9 proc.) i Węgry (+ 5,8 proc.).

Jedynie trzy kraje europejskie odnotowały spadek nominalnej sprzedaży - Szwajcaria (-1,5 proc.), Finlandia (-0,9 proc.) i Wielka Brytania (-0,3 proc.).

Spośród pięciu dużych rynków Europy Zachodniej, najwyższy wzrost nominalny zanotowała Hiszpania (+ 3,0 proc.), a następnie Niemcy (+ 2,3%).

Kliknij i przeczytaj więcej na Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane