Nielsen: W 2016 roku chemiczny koszyk zakupowy urósł o 6 proc.

Autor: dlahandlu.pl 8 czerwca 2017 09:39

W ujęciu rok do roku sektor FMCG odnotował za okres styczeń-kwiecień 2017 wzrost sprzedaży na poziomie w koszyku chemicznym o 3,8 proc. Najbardziej pod względem sprzedaży tych artykułów w 2016 roku (względem 2015) wzrósł udział dyskontów, bo aż o 7,6 proc. Supermarkety urosły o 1,8 proc, a hipermarkety wyszły "na zero". Sprzedaż w drogeriach wzrosła o 0,2 proc.  - wynika z analizy firmy Nielsen.

Wzrosty sprzedaży przełożyły się na udziały formatów w chemicznym koszyku zakupowym, który urósł w 2016 roku o 6 proc. Sieci dyskontowe zwiększyły w nim swój udział o 2 proc., supermarkety o 0,2 proc., a drogerie aż o 3,8 proc.

Jakie produkty kupowali Polacy? Sprzedaż środków do pielęgnacji domu wzrosła o 5 proc., sprzedaż artykułów higienicznych wzrosła o 5,6 proc. Największe wzrosty odnotowała natomiast kategoria kosmetyków, której sprzedaż zwiększyła się aż o 6,7 proc.

Z prowadzonych przez Nielsen badań sylwetki polskiego konsumenta wynika, że rodacy na zakupach wykazują się stosunkowo wysoką świadomością i mają określone oczekiwania. Kupujący deklarują znajomość cen wybieranych produktów oraz aktywnie poszukują promocji. Coraz więcej osób chętnie próbuje nowości (nowe produkty i marki). Przy wyborze miejsca zakupów kluczowa jest dla nich dobra relacja ceny do jakości, pozytywne doświadczenie zakupowe oraz możliwość szybkiego i łatwego zrobienia zakupów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10715

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane