Nielsen: Zadyszka na europejskim rynku FMCG

Autor: dlahandlu.pl 1 czerwca 2017 09:09

W pierwszym kwartale 2017 r. wydatki konsumpcyjne Europejczyków na żywność, napoje oraz kosmetyki i chemię gospodarczą wzrosły zaledwie o 0,2 proc. Zdaniem analityków firmy Nielsen ma to związek z terminem świąt wielkanocnych. Eksperci zwracają także uwagę na utrzymujące się, niskie wskaźniki inflacji.

Raport Nielsena pokazuje sprzedaż w supermarketach w 21 krajach: całkowita sprzedaż spadła o 0,7 proc. w wyniku wzrostu cen o 0,9 proc. To przyniosło niewielki wzrost obrotów w supermarketach (0,2 proc.), najniższy od ośmiu lat. Tegoroczne święta wielkanocne miały negatywny wpływ na cały kwartał - uważają analitycy.
 
Wiceprezes Nielsena, Olivier Deschamps potwierdził, że inflacja cen jest najważniejszym wskaźnikiem, ponieważ niski wzrost sprzedaży i niższe wolumeny są spowodowane Wielkanocą. Jego zdaniem wzrost cen konsumpcyjnych o 0,9 proc. jest stabilny w porównaniu z 1 proc. w 2016 r., co wskazuje, że na europejskim rynku FMCG nie ma presji inflacyjnej.

Najlepiej z badanych w raporcie krajów wypadła Turcja, odnotowując wzrost sprzedaży o 11,6 proc. "Na plusie" są także Słowacja (3,9 proc.) i Węgry (+ 3,4 proc.). Na drugim końcu skali plasuje się Grecja z 7,-proc. spadkiem sprzedaży. Polska zanotowała wzrost sprzedaży.

Patrząc na główne rynki europejskie, Hiszpania osiągnęła najlepsze wyniki (wzrost o 2,2 proc.), Włochy  odnotowały wzrost 0,7 proc. W Niemczech i Wielkiej Brytanii obroty spadły o 1,5 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11054

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane