Niewłaściwe nazewnictwo cydru powodem kary dla sieci Biedronka

Autor: www.dlahandlu.pl 30 września 2014 10:03

Wielkopolska Inspekcja Handlowa ukarał właściciela sieci Biedronka karą w wysokości 1400 zł z tytułu wprowadzenia do obrotu w sklepie w Pile partii „Dobrońskiego cydru zimowego z cynamonem" wyprodukowanego przez Jantoń. Produkt oznaczono etykietą, na której podano nazwę produktu „cydr", a na kontretykiecie nazwę „aromatyzowane wino niskoalkoholowe", czyli dwie odmienne nazwy kategorii fermentowanych napojów winiarskich.

Na kontretykiecie podano także informację, że jest to „lekki napój alkoholowy na bazie klasycznego Cydru Dobrońskiego", co sugeruje, że jest to napój o innym składzie surowcowym, niż to wynika z nazwy „cydr", pod którą produkt ten jest wprowadzany do obrotu. 

- Taki sposób oznakowania wprowadza konsumentów w błąd, co do cech charakterystycznych tego produktu, w zakresie jego rodzaju oraz składu i stanowi naruszenie przepisu art. 46 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia oraz art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno - spożywczych - argumentuje inspekcja.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • :-) 2014-09-30 19:49:46

    no no, kara 1400 zł na pewno będzie mocno odczuwalna dla sieci mającej 2500 sklepów - tj kara 56 groszy/1 sklep musi doprowadzić do rozpaczy, .....

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane