Niskie ceny i niski koszt dostawy to kluczowe czynniki wyboru e-sklepu

Autor: dlahandlu.pl 25 listopada 2013 10:46

Przeszło 76% internautów wskazało niskie ceny jako najważniejszy czynnik wpływający na wybór danego sklepu internetowego, 74% najbardziej przekonują niskie koszty dostawy - tak wynika z badania na temat zakupów on-line, przeprowadzonego na zlecenie spółki bdsklep.pl.

W czołówce plasuje się też szeroki asortyment produktów - to on skłania do zakupów 70% internautów. Klienci sklepów internetowych coraz cenią sobie premię za lojalność - aż 68% z nich do zakupów w wybranym sklepie przekonują obniżki dla stałych klientów. 

Zdecydowanie mniejszy odsetek osób wskazał w badaniu czynniki związane z bezpieczeństwem, jak pozytywne opinie, czy zaufanie do danego sklepu - odpowiednio 38% i 66%. Tłumaczyć to można na pewno szeroką popularyzacją tego kanału sprzedaży.

Jak podaje badanie dla bdsklep.pl, ponad 60% klientów sklepów on-line jako najważniejszy czynnik wpływający na ich wybór wskazało również szybki czas dostawy (65%), promocje w sklepie (64%) i szczegółowe opisy produktów (61%). Wyraźny wzrost odnotowała również kategoria wielu opcji płatności, którą wybrało 48% internautów.

Zdecydowanie mniejszą wagę ankietowani przywiązywali do dostępności porad i fachowych artykułów tematycznych (21%) oraz konsultantów on-line (18%) - ich brak nie stanowił dla nich problemu.

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie spółki bdsklep.pl techniką ankiet internetowych w dniach 10-25 października 2013 roku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane