PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Niskie ceny przestały decydować o opinii klientów o sklepie - najważniejsze jest zaufanie

Autor: Rzeczpospolita 3 października 2013 09:12

W badaniach konsumenckich znacznie lepiej wypadły sieci delikatesów. Kolejna ankieta potwierdza, że niskie ceny przestają być absolutnym priorytetem - pisze "Rzeczpospolita".

Po biżuterię do Aparta, po kosmetyki do Rossmanna, po wszystko do Allegro, po jedzenie do Almy - tam najchętniej po zakupy zaglądali w tym roku Polacy.To wyniki przeprowadzonego w tym roku po raz drugi w Polsce przez OC&C Strategy Consultans badania "Postrzeganie ofert sieci detalicznych 2013", które omawia "Puls Biznesu" i "Rz".

W porównaniu z ubiegłym rokiem w pierwszej dziesiątce najlepiej ocenianych sklepów na rynku utrzymały się Rossmann, Allegro, Empik, Douglas i Sephora, a wypadły z niej H&M (jest 11.), Reserved, Super-Pharm, Biedronka i IKEA (której w tym roku nie badano).

Zdaniem badających rynek, niskie ceny przestały decydować o opinii klientów o sklepie, zwłaszcza w przypadku sieci spożywczych. Najważniejsze dla polskich klientów - podobnie jak na rynkach zagranicznych - jest zaufanie.

- W porównaniu z ubiegłym rokiem widać w Polsce przesunięcie akcentów - niskie ceny nie są decydujące, a np. dyskonty tracą na rzecz supermarketów. Klienci coraz bardziej cenią szeroki, różnorodny asortyment i można spodziewać się, że w ich oczach zyskiwać będą sieci stawiające na specjalną ofertę - choćby mięsną czy rybną w przypadku sieci spożywczych - której nie mają konkurenci - mówi w rozmowie z "PB", Jarosław Kosiński, partner w polskim biurze OC&C.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11109

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane