REKLAMA
REKLAMA

Nokaut chce za środki z giełdy przejąć inne porównywarki

Autor: portalspozywczy.pl 16 lutego 2012 12:20

Od 17 do 21 lutego będzie prowadzona budowa księgi popytu oraz zapisy w transzy detalicznej na akcje Grupy Nokaut SA - gracza e-commerce w Polsce, właściciela internetowych porównywarek cen. Środki z emisji spółka chce wykorzystać m. in. na akwizycje portali Skąpiec.pl i Opineo.pl, a także na inwestycje w oprogramowanie i ekspansję rynkową.

REKLAMA

Wstępnie około 80 proc. oferowanych akcji jest dedykowanych inwestorom instytucjonalnym, a pozostała część inwestorom indywidualnym. Ostateczna liczba akcji oferowanych w poszczególnych transzach zostanie określona po zakończeniu procesu budowy księgi popytu.


Budowa księgi popytu prowadzona będzie przez Dom Maklerski BZ WBK, natomiast zapisy w transzy detalicznej przyjmowane będą zarówno przez DM BZ WBK, jak i Dom Inwestycyjny BRE Banku.

Cele emisji obejmują m. in. akwizycje portali Skąpiec.pl i Opineo.pl w części gotówkowej, inwestycje w oprogramowanie (m.in. budowę platformy transakcyjnej All-in-One oraz rozwój kanału mobilnego i systemu płatności elektronicznych), a także ekspansję rynkową. Planowane akwizycje oraz współpraca strategiczna z Wirtualną Polską pozwolą Grupie Nokaut na osiągnięcia udziałów rynkowych w zakresie porównywarek cen na poziomie obecnego lidera rynku.

Po upublicznieniu Grupa Nokaut będzie jedynym w Polsce operatorem internetowych porównywarek cen notowanym na GPW. Spółka planuje rozpoczęcie notowań na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie jeszcze w I kwartale 2012 roku.

- Nasze działania ukierunkowane są na systematyczne zwiększanie udziałów w rynku e-commerce. Akwizycje Skąpiec i Opineo oraz współpraca z Wirtualną Polską to dopiero pierwszy krok w tym kierunku. Priorytetowo traktujemy przede wszystkim inwestycje w oprogramowanie, ponieważ od poziomu zaawansowania technologicznego naszych rozwiązań w dużej mierze zależy pozycja rynkowa tak porównywarki Nokaut.pl, jak też całej Grupy. Dlatego też ze środków pozyskanych z oferty publicznej planujemy przeznaczyć w okresie kolejnych 2 lat na ten cel łącznie około 18-26 mln zł, z czego 4-5 mln zł zainwestujemy w rozwój Nokaut.pl na urządzenia mobilne- mówi Wojciech Czernecki, prezes zarządu Grupy Nokaut.

- Jednym z naszych strategicznych założeń biznesowych jest bowiem uzyskanie pozycji lidera również w obszarze usług m-commerce w Polsce - dodaje.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA