PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Nowa generacja klientów zmienia handel w Polsce

Autor: Rzeczpospolita 3 czerwca 2015 09:19

W kolejnych sektorach ryku handlowego rośnie znaczenie zjawiska smart shoppingu - chodzi zwłaszcza o sprzedaż odzieży, elektroniki, ale także żywności - pisze "Rzeczpospolita".

Smart shopping to dzisiaj najgorętsze pojęcie w branży handlowej: klienci szukający okazji cenowych nie dlatego, że zmusza ich do tego sytuacja życiowa, ale dlatego, że po prostu nie lubią przepłacać. Korzystają z internetu w celach zakupowych, nie unikając zwykłych sklepów, gdzie sprawdzają promocje czy wyprzedaże - pisze "Rz".

Smart shopping zmienia nie tylko branżę odzieżową. Zaczęło się od sprzętu elektronicznego i dzisiaj w niektórych kategoriach udział e-sprzedaży wynosi już ok. 30 proc. W całym handlu internet odpowiada za ok. 5 proc. obrotów.

Jak czytamy w "Rz", dotyka to nawet sieci spożywczych. Zdaniem Roberta Krzaka, wiceprezesa sieci Piotr i Paweł, nie można mówić o lojalności klienta wobec sklepu, ponieważ co najwyżej jest on przywiązany do lokalizacji. Statystyczna osoba kupuje w ośmiu sieciach detalicznych, w każdej inną kategorię towarów.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane