Nowa platforma do współpracy włoskich producentów z restauracjami i sklepami w Polsce

www.portalspozywczy.pl 23 września 2016 16:33

W ramach programu ITALIAN FOOD XP - Experience Italy South and Beyond, 400 producentów żywności i wina z południowych Włoch uruchomiło multimedialną platformę italianfoodxp.it, aby współpracować z restauracjami i sklepami z 12 krajów Europy, w tym i z Polski.

– Głównym celem projektu jest przybliżenie restauracjom, sklepom i klientom z 12 krajów Europy, w tym i z Polski, certyfikowanych produktów spożywczych (DOP/IGP/BIO) z regionów Południowych Włoch. Około 400 producentów poniżej 40 roku życia zostało zaangażowanych do projektu i wyłonionych w drodze konkursu publicznego z następujących regionów: Bazylikata, Kalabria, Kampania, Apulia, Sardynia i Sycylia. W Polsce organizatorem tego wydarzenia jest Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Anna Monika Stępień z Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce.

– Aby wspierać eksport tych produktów za granicę, postawiliśmy przede wszystkim na ponad 200 włoskich restauracji w 12 krajach europejskich (Wielka Brytania, Szwecja, Dania, Holandia, Belgia, Niemcy, Francja, Szwajcaria, Hiszpania, Czechy, Polska i Bułgaria), wybranych spomiędzy 2.000 restauracji certyfikowanych znakiem ‘Ospitalia’ Italiana’. W Polsce, spośród 11 certyfkowanych restauracji do inicjatywy przyłączyło się 7 restauracji z Warszawy i Wrocławia – tłumaczy Anna Monika Stępień.

Dodaje, że właściciele restauracji zostali zaproszeni do poznawania firm produkcyjnych zaangażowanych w projekt oraz do bezpośredniego współdziałania z nimi w celu dostarczenia lokalnych produktów z Południa Włoch.

- Inicjatywa obejmuje również włoski etap wspierania wprowadzenia do obrotu produktów lokalnych poprzez program wycieczek edukacyjnych, który odbywa się we współpracy z włoskimi izbami handlowymi, we wrześniu i pażdzierniku w każdym regionie Południa Włoch. Delegacje zagraniczne wybranych krajów będą złożone z kupujących, importerów, tour operatorów, biur podróży i ekspertów od komunikacji w food & tourism (około 400 specjalistów). Izba Włoska zorganizowała dwie delegacje w Apulii i Kalabrii selekcjonując kupców / importerów, którzy spotkają się z producentami biorącymi udział w projekcie – wyjaśnia Anna Monika Stępień.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11215

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane