Nowa strategia asortymentowa w Biedronce

www.portalspozywczy.pl 12 listopada 2014 09:03

Biedronka rozpoczęła poszerzanie asortymentu w swoich sklepach - dowiedział się serwis portalspozywczy.pl. Firma zapowiada, że na półki jej placówek trafią „setki nowych produktów". Od kilku tygodni w ponad 2500 sklepów sieci pojawiają się „nowe" produkty, a wśród nich dania gotowe, wędliny pakowane, przetwory mleczarskie, kosmetyki i produkty higieniczne.

Po kilkunastu miesiącach testów, Biedronka zdecydowała się na oficjalne wdrożenie nowej strategii asortymentowej i wprowadzenie na półki sklepów „setek nowych produktów", w kilku kategoriach. W sklepach, które odwiedził serwis portalspozywczy.pl lista nowych towarów oscylowała między 25 a 45. Większej liczby produktów można spodziewać się w placówkach zlokalizowanych w największych miastach. Trudno jednak się spodziewać, aby „setki produktów", o których wprowadzeniu informuje detalista, pojawiło się jednocześnie na półkach każdego ze sklepów sieci. Monitoring został przeprowadzony w 5 sklepach, działających w małych lub średniej wielkości miastach.

To działanie jest zgodne z oczekiwaniami ekspertów i analityków, a także opisanymi wcześniej przez serwis portalspozywczy.pl planami sieci Biedronka, która testuje wiele nowych rozwiązań sprzedażowych, m.in. stoisko mięsne z obsługą, czy nowe działy z winami i alkoholami, warzywami i owocami, daniami gotowymi, czy kwiatami i ciastkami. Poszerzenie asortymentu to kolejny krok największego krajowego dyskontera, w kierunku konceptu supermarketu. Według analityków BESI Grupo Novo Banco, Biedronka będzie systematycznie poszerzała asortyment, podążając w kierunku wyznaczonym przez hiszpańską sieć Mercadona, która oferuje w swoich sklepach kilka tysięcy produktów (w tym stoiska mięsne i rybne z obsługą). Obecnie w stałej ofercie Biedronki jest ok. 1000 produktów.

Warto dodać, że proces poszerzania asortymentu w sklepach Biedronki, nie jest niczym nowym od kilku lat w ofercie pojawiają się nowe produkty, zastępując słabiej rotujące lub uzupełniając i wzbogacając dotychczasowy asortyment. Jednak od kilku tygodni - w jednym ze sklepów poinformowano nas, że od 2 tygodni - ten proces nabrał tempa. Sama firma informuje o wprowadzeniu na półki sklepów „setki nowych produktów" zastrzegając jednocześnie, że ich liczba może się różnić w zależności od lokalizacji placówki. Wprowadzając do sklepów nowy asortyment operator musiał wziąć pod uwagę potencjał danego sklepu i zasobności portfela klientów. 

Warto dodać, że proces poszerzania asortymentu w sklepach Biedronki, nie jest niczym nowym od kilku lat w ofercie pojawiają się nowe produkty, zastępując słabiej rotujące lub uzupełniając i wzbogacając dotychczasowy asortyment. Jednak od kilku tygodni - w jednym ze sklepów poinformowano nas, że od 2 tygodni - ten proces nabrał tempa. Sama firma informuje o wprowadzeniu na półki sklepów „setki nowych produktów" zastrzegając jednocześnie, że ich liczba może się różnić w zależności od lokalizacji placówki. Wprowadzając do sklepów nowy asortyment operator musiał wziąć pod uwagę potencjał danego sklepu i zasobności portfela klientów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane