PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Nowa usługa PayU ułatwi polskim przedsiębiorcom handel transgraniczny

Autor: dlahandlu.pl 31 maja 2017 16:29

Handel transgraniczny (cross-border) jest motorem wzrostu gospodarki cyfrowej na świecie. Do 2020 roku branża e-commerce będzie warta ok. 3 biliony dolarów, a aż jedna trzecia tego będzie transgraniczna – progozuje Laurent le Moal, CEO PayU. W samej Europie Środkowo-Wschodniej wartość handlu transgranicznego online wzrośnie do 45 miliardów dolarów. PayU wspiera ten trend i polskich przedsiębiorców w zdobywaniu zagranicznych rynków, uruchamiając m.in. Multi Currency Pricing – usługę ułatwiającą zakupy w polskich sklepach internetowych klientom płacącym w obcej walucie.

Handel transgraniczny to duży i jak dotąd niewykorzystany potencjał dla polskich e-przedsiębiorców. Polskie produkty, cenione na całym świecie za wysoką jakość oraz atrakcyjne ceny, są coraz popularniejsze wśród zagranicznych konsumentów, zwłaszcza z Niemiec, Rosji i Wielkiej Brytanii. 

To klienci, o których warto walczyć, ponieważ statystyczny Europejczyk wydaje na zakupy internetowe prawie 3 razy więcej niż polski e-konsument. Mimo to, jedynie 7% polskich e-sklepów oferuje sprzedaż swoich produktów poza granice naszego kraju, a mniej niż 10% posiada anglojęzyczną wersję strony.

Na korzyść przedsiębiorców wpłyną także planowane zmiany legislacyjne w Unii Europejskiej. Obecnie prowadzone są prace nad strategią Jednolitego Rynku Cyfrowego, która ma usprawnić i ułatwić dostęp do towarów i usług cyfrowych w UE, maksymalizując potencjał wzrostu gospodarki cyfrowej.

Specjalne rozwiązanie wspierające e-handel transgraniczny wprowadza właśnie PayU. Usługa Multi Currency Pricing (MCP) polega na zaoferowaniu konsumentom posiadającym instrumenty płatnicze w obcych walutach stałej, pewnej ceny: klient jeszcze przed dokonaniem zakupu wie, ile zapłaci za dany produkt w walucie, w której posiada rachunek bankowy czy kartę.

Przewalutowanie odbywa się na stronie sklepu, przed przystąpieniem do transakcji, zwiększając tym samym komfort zakupów zagranicznych. Przeprowadzony wśród właścicieli e-sklepów program pilotażowy wskazał, że konwersja zakupowa jest kilka razy wyższa, im szybciej konsument pozna ostateczną cenę produktu. Możliwość zintegrowania usługi MCP na stronie internetowej sprzedawcy, pozwala na wyświetlanie cen w obcej walucie już podczas przeglądania oferty. Obecnie MCP obsługuje trzy waluty: euro, dolary i funty brytyjskie. Docelowo klienci polskich sklepów internetowych będą mogli płacić także m.in. w koronach czeskich, norweskich i duńskich, oraz we frankach szwajcarskich.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • netpoint.systems 2017-06-01 08:24:28

    W dobie takiej powszechnosci kart kredytowych kto by sobie zawracal platnosciami bankowymi, placenie na stronach internetowych paypalem jest znacznie wygodniejsze i szybsze

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9726

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane