PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Nowe centra handlowe muszą postawić na specjalizację

Autor: Parkiet 21 sierpnia 2012 08:59

Spodziewamy się, że w ciągu najbliższych 12-20 miesięcy na rynku centrów handlowych nastąpią znaczące zmiany, które będą przebiegać pod hasłem specjalizacji. Dziś nie ma popytu na powierzchnie handlowe zlokalizowane w pobliżu już istniejących, dlatego niektóre centra będą musiały pozycjonować się inaczej. Zmiany wymusi też zmiana podejścia najemców - mówi w rozmowie z Parkietem Philipp Mer, prezes BNP Paribas Real Estate Advisory and Property Management Poland.

Jak ocenia Philipp Mer, część firm będzie musiała optymalizować swoją sieć sklepów, bo nie muszą być obecne wszędzie. Wpływ na sytuację centrów handlowych ma też Internet. Polski rynek jest jednak na takim etapie rozwoju, że konsumenci nadal będą kupować przede wszystkim w sklepach.
Jego zdaniem, w ciągu najbliższych 12 miesięcy będziemy mieć do czynienia z sytuacjami, gdzie sukces nowych centrów handlowych będzie zależał od reakcji już istniejących na pojawienie się konkurencji. W przyszłości zobaczymy ponadto wzrost liczby sklepów wyprzedażowych, gdyż wciąż jest miejsce na produkty z poprzednich sezonów. Należy też oczekiwać dalszego wzrostu zainteresowania mniejszymi miastami, w których powstawać będą mniejszych rozmiarów galerie - czytamy w Parkiecie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11193

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane