REKLAMA
REKLAMA

Nowe kategorie produktowe mają ściągnąć klientów do dyskontów

www.portalspozywczy.pl 19 listopada 2014 16:41

Dyskonty chcą być bardziej convenience rozwijają kategorię produktów gotowych do spożycia, czy systemy wypieku pieczywa w sklepie. Sieci dyskontowe inwestują w kategorie, które mają podnieść liczbę odwiedzin klientów w sklepach - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Krysiak, Senior Consultant Retailer Services Nielsen.

REKLAMA
- Dyskonty mocno się zmieniają?

- Dyskonty na przestrzeni ostatnich lat mocno ewoluują, cały czas starają się wychodzić do klienta z czymś nowym, dostosowywać swoją ofertę do zmieniających się potrzeb konsumenta z racji ograniczonego asortymentu, czy mniejszych placówek. Co istotne, jest to format, w którym najłatwiej jest wprowadzać zmiany organizacyjne i asortymentowe. Na półki sklepów dyskontowych trafia coraz więcej produktów premium, widzimy rosnącą liczbę produktów markowych. Jednocześnie nie ogranicza to rozwoju produktów pod marką własną. Widzimy inwestycje w produkty private label, które odpowiadają za ponad 60 proc. sprzedaży w sklepach dyskontowych. Marka własna rośnie w dyskontach na podobnym poziomie jak produkty markowe. Na półkach dyskontów można znaleźć trochę więcej asortymentu niż jeszcze kilka lat temu. Widzimy także rosnącą liczbę indeksów w kategorii produktów świeżych - mięso, ryby, warzywa i owoce. Dyskonty chcą być bardziej convenience rozwijają kategorię produktów gotowych do spożycia, czy systemy wypieku pieczywa w sklepie. Sieci dyskontowe inwestują w kategorie, które mają podnieść liczbę odwiedzin klientów w sklepach. Chcą być miejscem codziennych zakupów. Zresztą jest to trend charakterystyczny dla wszystkich sieci, które chcą aby klient codziennie przychodził do nich i kupował produkty świeże. Dlatego też widzimy wiele aktywności promocyjnych i komunikacyjnych w kategoriach produktów świeżych, to właśnie warzywa i owoce zachęcają klientów do częstszych odwiedzin.

- Jak wygląda proces poszerzania asortymentu w dyskontach?

- To wiąże się z procesem poszukiwania miejsca na rynku, a także próbą odpowiedzi na dynamicznie zmieniające się potrzeby konsumentów. To co jest obecnie najważniejsze dla konsumenta i to czego oczekuje, to chce zrobić zakupy w miejscu gdzie może znaleźć wszystko czego potrzebuje, zrobić je szybko i wygodnie. Coraz częściej zakupy kojarzone są z obowiązkiem a nie przyjemnością, tak jak było to kiedyś. Konsument potrzebuje blisko sklepu, w którym znajdzie produkty dobrej jakości w atrakcyjnych cenach. Jednak nie tylko dyskonty, ale także pozostałe formaty starają się odpowiedzieć na te potrzeby konsumentów.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12425

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA